Companii

Sindicatul Dacia vrea majorarea cu 10% a salariilor. Administraţia: Nu avem de unde!

21.07.2010, 23:35 54

Administraţia Dacia, a doua companie privată din România, şiSindicatul Automobile Dacia (SAD) nu au ajuns marţi la o înţelegerecu privire la majorarea individuală a salariilor din cadrul uzinei,în condiţiile în care sindicaliştii doreau o majorare a fondurilorde salarii cu 10%, valoare considerată prea mare de cătreconducere.

În şedinţa Comisiei Paritare (formată dintr-un număr egal dereprezentanţi desemnaţi de conducerea companiei şi de sindicat - n.red.), care a avut loc marţi 20 iulie, administraţia Dacia a propusrecompensarea celor mai performanţi salariaţi din toate categoriileprofesionale - operatori, TESA şi manageri.

"Administraţia a dorit ca această recompensare să se facă princreşteri salariale individuale, în cadrul unui buget foartelimitat, obţinut în ciuda crizei economice. SAD blochează însădemersul propunând o majorare de 10% a fondului de salarii, completdisproporţionată în raport cu bugetul disponibil", a spus LiviuIon, directorul de comunicare al Group Renault România. Aceastămajorare ar fi cea de-a doua din acest an, după creşterea de 300 delei sau aproape 17% din primul semestru şi cea de-a cincea dinultimii patru ani. "Administraţia Dacia nu renunţă la intenţia de aacorda creşteri salariale individuale şi va relua subiectul înseptembrie 2010", a subliniat Liviu Ion.

În intervalul 2007-2010 salariile la Dacia au crescut în mediecu 223% potrivit statisticilor Dacia, majorări la care se adaugă şiprimele.

"Noi am solicitat pentru toate categoriile de salariaţi creşteriale fondurilor de salarii cu 10% pentru aceste creşteriindividuale. Aşteptăm acum următoarea întâlnire din septembrie", aspus Ion Iordache, vicelider sindical în cadrul Dacia.

În condiţiile în care la Dacia sunt acum 14.500 de angajaţi, ocreştere a fondului de salarii cu 10% ar fi însemnat creştereacheltuielilor salariale cu aproape 9 mil. euro pe an, de laaproximativ 87 mil. euro în prezent, la 96 mil. euro potrivitcalculelor ZF. Salariul mediu net în industria auto a fost în 2005de 220 de euro, iar în patru ani a crescut cu 32%, ajungând la 321de euro în 2009, potrivit datelor de la Institutul Naţional deStatistică.

În prezent, salariu minim net la Dacia pentru un muncitorcalificat este de 1.650 de lei (393 euro), iar un şef de echipăcâştigă peste 2.500 de lei (595 euro). Salariul mediu este deaproximativ 2.100 - 2.200 de lei (500- 520 euro), fără a lua încalcul sporurile, potrivit sindicatului Automobile Dacia.

Potrivit jucătorilor din piaţa auto, toţi dealerii şiimportatorii au redus salariile la nivelul anului trecut şi aueliminat primele, pe fondul scăderii pieţei auto locale. În ceea cepriveşte uzina Ford de la Craiova, Angella Alexander, directorul deHR al Ford România, a declarat în cadrul unui interviu acordat ZFîn aprilie că salariile au crescut faţă de martie 2008 atunci cânda fost preluată uzina, fără să precizeze şi cu cât s-au majoratacestea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO