Companii

Teraplast a preluat activitatea Politub după achiziţia integrală a pachetului de acţiuni într-o tranzacţie de 22 mil. lei

Teraplast a preluat activitatea Politub după achiziţia...

Autor: Cristina Bellu

10.01.2018, 10:21 317

Grupul Teraplast a preluat activitatea Politub, unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa ţevilor de apă şi gaz, începând cu finalul lui 2017, după achiziţia integrală a pachetului de acţiuni deţinut de compania franceză New Socotub, într-o tranzacţie de 21,8 mil. lei.

Grupul deţinea controlul unic asupra Politub începând cu octombrie 2017 când Teraplast a achiziţionat 50% din acţiunile producătorului de ţevi de apă şi gaz pentru 2,5 mil. euro.

Astfel, începând cu finalul lui 2017, Politub a transferat întreg businessul către Teraplast, inclusiv know-how, dreptul de proprietate asupra construcţiilor, echipamentelor şi a celorlalte active Politub, exceptând terenurile, TeraPlast având un drept de superficie pe terenul necesar desfăşurării activităţii la valoarea de piaţă de la acea dată.

În acelaşi timp, Grupul a preluat toţi angajaţii Politub, care vor intra în colectivul Teraplast, precum şi relaţiile comerciale ale producătorului.

În urma acestei preluări, Politub devine divizia de ţevi polietilenă a Teraplast, compania urmând să dezvolte activitatea noii divizii, valorificând oportunităţile din piaţă şi infrastructura de vânzări pe care o are Teraplast .

Reprezentanţii Teraplast estimează în 2018 o dublare a cifrei de afaceri pentru divizia de ţevi polietilenă.                       

„Transferul Politub în TeraPlast vine să consolideze capacitatea noastră de a răspunde mai eficient nevoilor clienţilor, cu o ofertă integrată de ţevi din mase plastice. Am încheiat 2017 cu o nouă realizare şi ne bucurăm să beneficiem de un parteneriat solid cu reprezentanţii Politub. ”, spune Mirela Pop, Director General TeraPlast.

De altfel, anul trecut a fost marcat de o serie de realizări importante pentru grup, Teraplast desfăşurând un program ambiţios de investiţii, atât prin achiziţia şi dezvoltarea de noi businessuri, din ţară şi în străinătate, cât şi prin creşterea capacităţilor de producţie existente şi diversificarea tehnologiilor.

Teraplast rulează o cifră de afaceri anuală de peste 415 de milioane de lei. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe şase linii de business: Instalaţii & Amenajări, Profile tamplarie, Granule, Panouri termoizolante, Structuri metalice zincate, Tâmplărie termoizolantă si Ţiglă metalică, deţinând poziţii de top pe o mare parte din aceste pieţe.

Compania-mamă TeraPlast este lider de piaţă pe segmentele de canalizări exterioare şi granule, şi este al doilea jucător de pe piaţa de canalizări interioare.

Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piaţa de panouri sandwich şi iderul pieţei de structuri metalice zincate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO