Companii

Ţiriac îşi trimite agenţii de vânzări pe teren să caute clienţi

Silviu Docan a preluat la începutul acestui an conducerea ŢiriacAuto

Silviu Docan a preluat la începutul acestui an conducerea ŢiriacAuto

17.06.2010, 00:00 131

ŢiriacAuto, divizia de retail auto a grupului de firme controlatde omul de afaceri Ion Ţiriac, care comercializează 11 branduri, adecis să-şi trimită pe teren o parte din agenţii de vânzări, încondiţiile în care traficul din cele 65 de showroom-uri ale reţeleieste în scădere.

"Într-un astfel de context, ieşim din showroom şi căutămclienţii. Acum aceştia trebuie "vânaţi". Vom înfiinţa o echipă deteren la nivelul tuturor mărcilor din cadrul ŢiriacAuto", adeclarat Silviu Docan, director general al ŢiriacAuto. El aprecizat că echipele de agenţi de pe teren vor merge în specialcătre persoanele juridice care ar putea avea nevoie de o reînnoirea flotei.

Docan a preluat la începutul acestui an conducerea ŢiriacAuto,înainte ocupând funcţia de director general al AutoCobălcescu, unuldintre cei mai mari dealeri Renault-Nissan-Dacia din Capitală.Potrivit estimărilor ZF, cifra de afaceri a diviziei de retail autodin cadrul Ţiriac Holdings s-a situat anul trecut între 300 şi 400mil. euro, aproape la jumătate faţă de nivelul din anulanterior.

De la începutul anului piaţa auto şi-a continuat declinul,ajungând după primele cinci luni la vânzări totale de 43.500 demaşini, în scădere cu aproape 40% faţă de anul trecut. Dintremărcile comercializate de ŢiriacAuto cele mai mari scăderi au fostînregistrate de Hyundai, cu un declin de 61% şi Dodge cu un minusde 84% la nivelul primelor cinci luni. Reprezentanţii companiei nuau precizat însă volumul sau valoarea vânzărilor de la începutulanului şi nici numărul agenţilor de vânzări care vor pleca pe teren"în căutarea" clienţilor, dar au spus că această măsură începe săfie practicată de tot mai mulţi jucători din auto.

ŢiriacAuto a deschis ieri un nou centru în partea de sud aCapitalei, în care se comercializează mărcile Hyundai şiMitsubishi, fiind cel de-al doilea dealership deschis anul acestadupă cel de la Cluj din primul trimestru al acestui an, unde s-auinvestit 7 mil. euro. "Toată lumea se aşteaptă acum la o reveniredin partea pieţei auto deoarece "am atins fundul sacului". Cubinele te obişnuieşti mai uşor, cu răul mai greu. Ne-am "obişnuit"cu situaţia actuală şi ne-am redimensionat pentru această piaţă", asubliniat Docan, fără a preciza însă cum s-au redus cheltuielile.În ceea ce priveşte diferenţa dintre mărci în cadrul ŢiriacAuto,directorul companiei afirmă că dealerii care comercializeazăMercedes-Benz sunt în prezent mai profitabili decât cei care vândHyundai, cu toate că brandul premium comercializează mai puţinemaşini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO