Companii

Ţiriac pariază pe service: după 18 ani de Ford, Romcar trece pe componente

Ion Alexandru Ţiriac, repre zen tantul acţionarului (tatăl său, omul de afaceri Ion Ţiriac) în consiliile de conducere şi administraţie în cadrul Ţiriac Holdings
02.08.2010, 23:48 799

Romcar, parte a Ţiriac Holdings, îşi schimbă de luna aceastaprofilul de activitate din importator auto în cel de distribuitorde componente pentru reţeaua de dealeri ŢiriacAuto. Compania acoordonat în ultimii 18 ani importurile mărcii Ford, fiind printreprimii importatori oficiali de pe piaţa locală, fondat de IonŢiriac în 1992 pentru a reprezenta marca americană.

În prezent această activitate este coor donată de CompaniaNaţională de Vânzări a Ford România, cel de-al doilea constructordin România, care deţine uzina auto de la Craiova unde în prezentasamblează utilitare Transit Connect.

"Romcar va deveni responsabilă pe partea de componenteauto pentru toţi dealerii noştri. În ceea ce priveşte desemnareadomnului Bondarenco (Gabriel Bondarenco, actualul director generalal Romcar - n. red.), sau a domnului Pană (Ştefan Pană, actualuldirector de servicii postvânzare - n.red.), la conducerea Romcar,analizăm oportunitatea acestei numiri, fără a fi luat încă odecizie în acest sens", a declarat Ion Alexandru Ţiriac, repre zentantul acţionarului în consiliile de conducere şi administraţieatât în cadrul Ţiriac Holdings, cât şi în cadrul boardurilorUnicredit Ţiriac Bank, Allianz Ţiriac Asigurări şi MetroCash&Carry.

Romcar şi-a încheiat "cariera" ca importator Ford pe primul loc,la nivelul primelor şase luni, potrivit statisticilor AsociaţieiProducătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), brandulamerican fiind cel mai bine vândut de pe piaţa locală, cu peste5.100 de autovehicule comercializate şi totodată printre puţinelemărci auto care au revenit pe plus, atingând o creştere de peste8%, pe o piaţă care a scăzut cu 25%.

Până la 1 august Romcar gestiona distribuţia de autovehicule şipiese de schimb către o reţea alcătuită din 41 de centre Ford de pepiaţa locală, din care 11 parte a reţelei ŢiriacAuto, divizia deretail auto a Ţiriac Holdings.

De acum, Romcar va gestiona distribuţia de piese auto şicomponente către cele 65 de centre auto ale ŢiriacAuto, carecomercializează atât marca Ford, cât şi Mercedes-Benz, Chrysler,Dodge, Jeep, smart, Mitsubishi, Hyundai, Land Rover şi Jaguar.

Businessul Romcar s-a ridicat la nivelul anului trecut laaproape 132 mil. euro, potrivit datelor publicate pe RegistrulComerţului, în scădere de la 310 mil. euro în 2008, pe fondulscăderii pieţei auto cu peste 50% anul trecut.

Cumulat, Romcar (Ford), Hyundai Auto România, Premium Auto (LandRover şi Jaguar) şi M Car Trading au atins anul trecut un businesscumulat de aproximativ 271 mil. euro, potrivit RegistruluiComerţului, din care aproape jumătate reprezintă însă fostulimportator Ford. În ceea ce priveşte profitul brut, acesta a fostde 5,5 mil. euro, în timp ce rezultatul Romcar a fost de 7,8 mil.euro, compania compensând pierderile înregistrate de Premium Autoşi M Car Trading.

Cine a condus Romcar

Primul director general al companiei a fost Viorel Niculescu,care a condus importatorul între 1992 şi 2005, an în care a preluatconducerea Ford Ucraina, iar acum deţine dealerul Land Rover JaguarAuto Trading Team.

În 2005 conducerea a fost preluată de Cătălin Gavra, care laacea vreme deţinea funcţia de director comercial, până în varaanului 2008, când a fost promovat ca director general al ŢiriacAuto(funcţie deţinută acum de Silviu Docan).

De la mijlocul anului 2008 funcţia de director general estedeţinută de Gabriel Bondarenco, care anterior a deţinut funcţia dedirector financiar în cadrul Romcar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO