Companii

Transportatorii de mărfuri, revoltaţi de cozile de kilometri întregi de la vama Nădlac: „Pierdem 650 de euro pe camion la fiecare traversare la Nădlac, pierdem timp şi bani, iar mărfurile ajung mai greu la clienţi. Simţim o mare dezamăgire cu neacceptarea în Schengen“

Un alt aspect pe lângă pierderile generate de cozile uriaşe la vamă ţine de poluarea excesivă pentru că sunt mii de camioane care aşteaptă cu motorul pornit să treacă vama, deşi reglementările UE vorbesc de reducerea poluării.

Un alt aspect pe lângă pierderile generate de cozile uriaşe la vamă ţine de poluarea excesivă pentru că sunt mii de camioane care aşteaptă cu motorul pornit să treacă vama, deşi reglementările UE vorbesc de reducerea poluării.

Autor: Mirabela Tiron

14.12.2022, 09:16 175

Blocarea aderării României la spaţiul Schengen de către Austria înseamnă că mii de camioane româneşti vor continua să aştepte zeci de ore în vămi, blocaj ce înseamnă anual pierderi de sute de milioane de euro.

Camioanele de marfă aşteaptă chiar şi câte 9-12 ore să treacă vama Nădlac, ceea ce face ca mărfurile să ajungă cu întârziere la clienţi dat fiind că blocajul de la vamă prelungeşte tranzitul. 

„Am primit cu două zile întârziere un utilaj pentru fabrică. Chiar în ziua când s-a votat împotriva intrării României în Schengen camionul care ne aducea utilajul era blocat într-o coadă de 14 km în vama de la Nădlac“, a spus pentru ZF Alexandru Grancea, directorul general al companiei Omnia Plast, care operează trei fabrici în Chiajna, Clinceni şi Satu Mare, cu afaceri de 261 mil. lei anul trecut. Compania produce în aceste fabrici echipamente sportive, irigaţii de grădină, asper­soare, role cu furtun dar şi jucării din plastic pe care le exportă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO