Majoritatea retailerilor nu scriu pe eticheta produselor lor, marcă privată magazin – precum Gusturi Româneşeti (Mega Image) sau Boni (Penny Market) care este fabrica care a realizat acel produs pentru ei, ci folosesc, spre exemplu, sintagma „produs şi ambalat pentru Mega Image“.
Astfel, consumatorul final care este interesat de transabilitatea produsului respectiv nu are nicio şansă să afle de unde provine produsul sau cine l-a fabricat, informaţii relevante care contribuie la decizia de cumpărare.
În piaţă sunt şi retaileri care specifică firma producătoare, cum ar fi retailerul LIDL, care deţine marca privată magazin Pilos, un retailer care lucrează atât cu fabrici din străinătate, cât şi din România, pentru producţia lactatelor marca Pilos.
„Răspunderea pentru marca proprie aparţine retailerului. E ca şi cum am produce noi. Nu vă pot spune cu ce companii lucrăm pentru că ar trebui să am lângă mine pe cineva de la departamentul de achiziţii care să îmi facă o listă“, a declarat Daniel Gross, directorul general al Rewe România.