Companii

UN START-UP PE ZI: Au transformat livada casei într-un business cu dulceţuri

UN START-UP PE ZI: Au transformat livada casei într-un...

Autor: Corina Mirea

09.12.2013, 09:36 2160
Mihai Zaharia, un tânăr de 28 de ani venit în Bucureşti la facultate în 2008, a decis în primăvara acestui an să transforme livada casei în care a copilărit într-o afacere cu dulceţuri. Până în prezent, tână­rul, îm­pre­ună cu partenera sa Alexandra Rapailă, 25 de ani, au produs aproximativ 1.200 de borcane de dulceaţă Bunicel.ro pe terenul de 1.500 de metri pătraţi din oraşul Costeşti (judeţul Argeş).
 
„Casa de acolo nu mai era locuită de ceva vreme pentru că părinţii mei s-au mutat în Tulcea şi ideea practic a pornit dintr-o joacă. După ce s-au făcut fructele şi le-am cules le-am pus la fiert în două ceaune pe un foc făcut din câteva lemne cum­pă­rate cu câţi­va ani în urmă. Prima dată le-am dat prietenilor să guste şi după ce am văzut reac­ţi­ile ne-am gândit că am putea face o afacere, mai ales că suntem tineri, avem energie şi ne-a şi plăcut ideea de a grădinări“, spune Mihai Zaharia, care a lucrat cinci ani în domeniul vânzărilor, iar de curând şi-a dat demisia pentru a se ocupa strict de Bunicel.ro.
 
Cei doi antreprenori au investit în jur de 5.000 de euro pentru a pune pe picioare mica afacere şi vor ca anul vi­itor să reîntinerească livada (ai cărei aproape 200 de pomi sunt plantaţi în urmă cu 5-10 ani) prin achiziţionarea unui teren vecin pentru a planta alţi pomi şi să înceapă să transforme casa cu două camere într-o fabrică. Pentru asta, Mihai Zaharia spune că ar avea nevoie de minimum 20.000 de euro (pentru a amenaja camerele conform normelor, pentru a cumpăra 2-3 cuptoare şi pentru achiziţionarea a 1.500 de metri pătraţi de teren în apropierea livezii).
 
Anul acesta, tinerii au produs cinci sortimente de dulceaţă şi două de magiun (în weekend-uri, când nu erau la serviciu)  - de pepene galben, mere verzi şi scorţişoară (cel mai vândut sortiment), de gutui, de dovleac turcesc combinat cu mere şi stafide, de mere şi prune (magiunuri care pot fi consumante şi de diabetici, având 100% compoziţie de fruct). Preţul acestora variază între 15 lei (pentru dulceaţă) şi 17 lei (magiun), iar în ultimele trei luni antreprenorii au vândut circa 400 de borcane.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 05.12.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO