Companii

Vânzările de carburanţi ale MOL au crescut cu 4% pe o piaţă amorţită

Vânzările de carburanţi ale MOL au crescut cu 4% pe o piaţă amorţită

Kinga Daradics, CEO & Country Retail Manager al MOL România, va fi prezentă miercuri 29 februarie în cea de-a doua zi a evenimentului ZF Power Summit

Autor: Roxana Petrescu

27.02.2012, 00:05 432

MOL România, al patrulea jucător din piaţa petrolieră locală, a înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor de carburanţi în volume de circa 4%, rezultatul fiind consemnat pe o piaţă care şi în 2011 a refuzat să crească.

Astfel, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL a mai câştigat un punct procentual la cota de piaţă, în prezent, prin cele 128 de benzinării, compania controlând peste 12% din piaţa locală a carburanţilor. Exprimate în volume, vânzările de carburanţi ale MOL România au ajuns anul trecut la circa 451.000 de tone de la 433.000 de tone în 2010.

Potrivit estimărilor jucătorilor din piaţă, anul trecut cererea de carburanţi a evoluat între o scădere de 1% şi o stagnare, 2011 fiind astfel al treilea an afectat de criză în ceea ce priveşte cererea de carburanţi. Dacă mai ales în ultima parte a anului la nivelul pieţei a fost înregistrată o uşoară revenire a cererii pe segmentul comercial, retailul a fost în continuare afectat de puterea de cumpărare scăzută, dar şi de preţurile tot mai mari la produsele petroliere. Datele disponibile arată că atât litrul de motorină, cât şi cel de benzină s-au scumpit anul trecut cu peste 20%, săptămâna trecută motorina sărind de pragul de 6 lei pe litru.

Dincolo de creşterea volumelor de carburanţi comercializate, MOL România a înregistrat şi o creştere a veniturilor din magazinele din incinta benzinăriilor de 8%, ca urmară a promoţiilor realizate, după cum se arată în raportul financiar al grupului.

În acelaşi raport se mai arată că grupul ungar a constituit un pro­vizion de 5,6 mi­liarde de forinţi (19,4 mi­lioane de euro la cursul actual) pentru amenda impusă MOL de Consiliul Concu­ren­ţei din România în ia­nuarie, în cadrul unei investi­gaţii pe piaţa car­bu­ranţilor care a vizat mai multe companii pe­troliere. Amenda pe care MOL România ar trebui să o plătească se ridică la 80,27 milioane de lei (circa 18,5 mi­lioane de euro). La înce­putul acestui an, Consiliul Concurenţei a aplicat o sancţiune record, de circa 900 de milioane de lei (peste 210 mil. euro), pentru cele mai mari companii petroliere, Petrom, Rompetrol, Lukoil, MOL şi Eni.

MOL România a înregistrat în 2010 afaceri de peste 630 de milioane de euro şi un profit net de circa 19 milioane de euro. Compania nu a comunicat deocamdată rezultatele financiare pentru 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO