Grupul petrolier ungar MOL, care deţine circa 2.000 de benzinării în 12 pieţe din regiune, spune că pentru următorii trei ani are un buget de investiţii de circa 500 de milioane de dolari pentru segmentul de retail, atât pentru achiziţii, cât şi pentru proiecte proprii, România fiind pe radar. De altfel, în vara anului 2014 MOL a cumpărat printr-o tranzacţie de 50 mil. euro 42 de benzinării Agip, singurele prin care italienii de la ENI mai activau pe piaţa locală, ajungând la un lanţ de circa 200 de staţii în România.
„În ultimii trei ani, în downstream, mai bine de 70% din investiţiile grupului MOL s-au concentrat pe partea de rafinare. Practic, dintr-un buget total de 1,6 miliarde de dolari, partea de retail a primit aproximativ 200 de milioane de dolari. Pentru următorii trei ani, schimbăm paradigma. Vom investi mai mult în liniile de business care cresc: în petrochimie şi retail. Pentru următorii trei ani vom avea pentru partea de retail, pentru achiziţii, modernizări şi mentenanţă investiţii de circa 500 de milioane de dolari“, spune Ferenc Horváth, executive vice president al MOL Downstream, segment care include partea de rafinare şi petrochimie, operaţiunile de retail şi de wholesale de produse petroliere.
Mai mult, atenţia grupului se va concentra pe dezvoltarea de servicii din benzinării, în termen de 3-4 ani toate staţiile MOL urmând să aibă implementat conceptul Fresh Corner, un format nou de magazin din incinta staţiei de carburanţi a cărui sortimentaţie se apropie destul de mult de cea a unui supermarket.
„La finalul zilei, în această piaţă toţi vindem benzină şi motorină, sunt comodităţi, diferenţele nu sunt atât de mari ca atunci când cumperi un ceas, de exemplu. Ceea ce trebuie noi să facem este să ne îmbunătăţim serviciile. Noi nu credem în benzinăriile care nu au partea de servicii dezvoltată. Noi credem că serviciile vor fi din ce în ce mai importante.“