Companii

Vicepreşedintele MOL Downstream: Avem 500 mil. dolari pentru retail în regiune în următorii trei ani

Ferenc Horváth

Ferenc Horváth

Autor: Roxana Petrescu

06.05.2016, 00:07 588

Grupul petrolier ungar MOL, care deţine circa 2.000 de benzinării în 12 pieţe din regiune, spune că pentru următorii trei ani are un buget de investiţii de circa 500 de milioane de dolari pentru segmentul de retail, atât pentru achiziţii, cât şi pentru proiecte proprii, România fiind pe radar. De altfel, în vara anului 2014 MOL a cumpărat prin­tr-o tranzacţie de 50 mil. euro 42 de benzinării Agip, sin­gure­le prin care italienii de la ENI mai activau pe pia­ţa lo­cală, ajungând la un lanţ de circa 200 de staţii în România.

„În ultimii trei ani, în downstream, mai bine de 70% din investiţiile grupului MOL s-au concentrat pe par­tea de rafinare. Practic, dintr-un bu­get total de 1,6 miliarde de dolari, partea de retail a pri­mit aproxi­ma­tiv 200 de mi­lioa­ne de dolari. Pentru ur­mătorii trei ani, schim­băm pa­radig­ma. Vom investi mai mult în liniile de business care cresc: în petrochimie şi retail. Pen­tru următorii trei ani vom avea pen­tru partea de retail, pentru achiziţii, mo­dernizări şi mentenanţă investiţii de cir­ca 500 de mi­lioa­ne de dolari“, spune Ferenc Horváth, exe­cu­tive vice presi­dent al MOL Down­stream, segment care inclu­de partea de rafi­nare şi petrochimie, operaţiunile de retail şi de wholesale de produse petroliere.

Mai mult, atenţia grupului se va concentra pe dezvolta­rea de servicii din benzinării, în termen de 3-4 ani toate sta­ţiile MOL urmând să aibă implementat conceptul Fresh Corner, un format nou de magazin din incinta staţiei de carburanţi a cărui sortimentaţie se apropie destul de mult de cea a unui supermarket.

„La finalul zilei, în această piaţă toţi vindem benzină şi mo­torină, sunt comodităţi, diferenţele nu sunt atât de mari ca atunci când cumperi un ceas, de exemplu. Ceea ce trebuie noi să facem este să ne îmbunătăţim serviciile. Noi nu credem în benzinăriile care nu au partea de servicii dezvoltată. Noi credem că serviciile vor fi din ce în ce mai importante.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO