Companii

Vincon şi-a recrutat noi manageri

Vincon şi-a recrutat noi manageri

Luchi Georgescu este preşedintele companiei Vincon. Foto: Silviu Matei

Autor: Mădălina Dediu Panaete

07.09.2012, 00:06 2497

Vincon Vrancea, unul dintre cei mai mari producători locali de vin, a numit-o pe Simona Hâncu în poziţia de director de marketing, în timp ce Petre Ioniţă este noul director naţional IKA (International Key Acoounts).

Simona Hâncu, care are o experienţă de peste zece ani în marketing, a ocupat până anul acesta funcţia de senior brand manager la Bunge, o companie importantă de pe piaţa alimentară, iar Petre Ioniţă a activat ca managing director la Marca Ceys România, companie de pe piaţa produselor chimice, care face parte din grupul spaniol AC Marca. Noua echipă are responsabilitatea de a elabora şi implementa strategia pe termen lung a companiei, dar şi planificarea strategică şi strategia de vânzări la nivel naţional. Preşedintele companiei este Luchi Georgescu.

Totodată, Dan Dănescu este noul director general al Vincon Vrancea Logistic. Dănescu are o experienţă de peste 20 de ani în marketing şi producţie şi a activat în companii precum RJR România, JTI România, TDG România şi Pambac. La producătorul de produse de morărit şi panificaţie Pambac el a lucrat şapte ani şi a ocupat funcţiile de director comercial, director general şi a fost membru în consiliul de administraţie. Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, Vincon Logistic SA a avut anul trecut o cifră de afaceri de 78,19 mil. lei (18,45 mil. euro), iar obiectul de activitate este comerţul cu ridicata al băuturilor. Vincon deţine peste 1.500 de hectare de viţă-de-vie în podgoriile Odobeşti, Panciu, Coteşti şi Huşi, dar şi 11 crame, printre care şi Beciul Domnesc, trei platforme industriale pentru îmbutelierea vinului, a băuturilor spirtoase şi a oţetului şi trei depozite. Vincon Vrancea a avut anul trecut o cifră de afaceri de 80 mil. lei (19 mil. euro), în creştere cu 13% faţă de anul precedent şi un profit de 4 mil. lei.

Piaţa de vin, estimată la 350 mil. euro, este disputată de producători mari precum Cotnari, Vincon Vrancea, Murfatlar, Jidvei şi Cramele Recaş, dar şi de producători mai mici precum Crama Gîrboiu, care a avut un rulaj de aproximativ 1,2 mil. euro în 2010. Potrivit unor calcule anterioare ale ZF, piaţa de vin ar putea stagna în acest an, semnal care este prezent pe toate pieţele de băuturi pe bază de alcool.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO