Primele trei luni ale acestui an au eliminat din declaraţiile producătorilor de materiale de construcţii cuvântul scădere, jucătorii raportând vânzări cel puţin comparabile cu cele din T1 2014, şi chiar semnificativ mai mari. În plus, prognozele avansate de companii cu privire la evoluţia de la nivelul întregului an se încadrează într-un registru optimist.
Sectorul materialelor de construcţii, care acoperă aproximativ o treime din piaţa totală a construcţiilor, a stagnat anul trecut la o valoare de aproximativ 3,2 mld. euro. În debutul acestui an, reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor de Materiale de Construcţii din România (APMCR) estimau o creştere de câteva procente a industriei în 2015, într-un scenariu realist. Dacă înainte de venirea crizei piaţa locală a materialelor de construcţii atingea nivelul record de 5 mld. euro, recesiunea care a urmat „a şters“ aproape 40% din valoarea acestei industrii. Printre producătorii de materiale de construcţii care fac parte din APMCR se numără AdePlast (adezivi, polistiren, vopsea), Celco (BCA, adezivi, var), Elpreco (BCA, ţigle, pavele şi borduri) sau Wienerberger (cărămizi).
Preşedintele APMCR, Claudiu Georgescu, vine la ZF Construction & Infrastructure Summit 2015, ca speaker în cadrul secţiunii unde va fi „disecat“ noul boom rezidenţial.
Care va fi impactul generat în piaţa materialelor de construcţii de dezmorţirea acestui sector? Cum vor profita producătorii de materiale de construcţii, nişaţi pe acest segment, de revenirea apetitului investitorilor pentru lansarea de proiecte noi? Mai pot visa companiile să revină la vânzările din 2008? Conferinţa, care va avea loc marţi, 26 mai, va reuni atât reprezentanţi ai mediului de afaceri, conectaţi la sectorul construcţiilor, cât şi din partea mai multor entităţi de stat.