Companii

​ZF Health&Pharma Summit '23. Între performanţă şi supravieţuire în Sănătate. Doina Vîlceanu, Marketing Director la ContentSpeed: Odată cu pandemia, farmaciile din platforma noastră au avut creşteri, în medie, de 1.700% a vânzărilor online

​ZF Health&Pharma Summit '23. Între performanţă şi...

Autor: Miruna Diaconu

25.09.2023, 15:54 64

Doina Vîlceanu, Marketing Director la ContentSpeed, companie locală specializată în furnizarea de soluţii software pentru industria de comerţ electronic, spune că vânzările din e-commerce ale jucătorilor cu prezenţă în mediul online au crescut, în medie, cu 1.700% în perioada pandemiei.

„Farmaciile noastre, cred că avem peste 60 de farmacii care folosesc platforma ContentSpeed, au avut în medie  o creştere a vânzărilor de peste 1.700%, avem jucători cu 2.500%. Atât au generat ei în pandemie, a fost singura verticală pe care am întâlnit-o până acum care ne-a spus închideţi-ne site-urile pentru că nu mai facem faţă comenzilor, peste weekend eram obligaţi să le închidem, ei nu mai puteau prelua, legistic nu puteau să facă faţă acestui număr de comenzi”, spune Doina Vîlceanu, Marketing Director la ContentSpeed, în cadrul evenimentului ZF Health&Pharma Summit '23. Între performanţă şi supravieţuire în Sănătate.

Jucătorii din piaţa farmaceutică au înţeles, spune ea, importanţa prezenţei în online, motiv pentru care cererea pentru servicii de software pentru farmaciile online a crescut exponenţial în ultimii ani.

„Ce observăm în piaţă, aceste farmacii au înţeles importanţa canalului de e-commerce, au înţeles puterea acestei transformări digitale a operaţiunilor lor offline, cum să deschidă acest nou punct de lucru care este mult mai profitabil decât oricare altă locaţie fizică, când compari investiţia pe care trebuie să o faci în e-commerce este de sub 10%”, spune ea.

Dacă costurile iniţiale pentru un magazin online dedicat farmaciilor pleca de la câteva zeci de mii de euro, astăzi, costurile se reduc la câteva sute de euro lunar.

„Iniţial, a costat zeci de mii de euro pentru că dezvoltăm un produs nou, aceştia erau vizionarii care voiau să fie ei primii şi să dezvolte ceva care nu era de-a gata, farmacia nu este un site drăguţ, vine cu o legislaţie la pachet. Odată cu numărul de farmacii care au tot intrat în e-commerce, preţul tehnologiei a scăzut semnificativ. Noi am lansat o versiune cu abonamente luanre premium, nici măcar nu mai e vorba de mii de euro, e vorba de câteva sute de euro, care includ toate”, explică ea.

Ce a mai declarat Doina Vîlceanu:

Ne ocupăm de magazine şi farmacii online că într-adevăr diferenţa se păstrează inclusiv la nivelul soluţiilor tehnice. Farmaciile sunt specifice atât datorită legislaţiei în vigoare şi a schimbării acesteia în 2018, când s-au putut vinde OTC-uri online, atunci cred că a răbufnit pentru prima dată şi a devenit o verticală de itneres atât în piaţă, cât şi pentru noi, companiile de software. Până atunci, ca oricare alte industrii pe care le-am urmărit în ultimii 20 de ani, mai întâi am văzut IT&C, apoi foarte greu a intrat şi fashion-ul, iar în momentul în care am ieşit cu o soluţie specifică farmaciilor, toţi au zis nu, relaţia cu farmacista nu se poate înlocui niciodată. A venit 2018, schimbarea legislaţiei, am avut primul val de farmacii locale, lanţuri mai mici care au ales să îşi deschidă şi prezenţa în e-commerce şi evident pandemia care a creat un precedent care ne-a demonstrat că jucătorii din piaţă care aveau un canal de vânzare online ei au fost câştigătorii.​​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO