Companii

ZF15 ani. Comerţul modern a trecut pragul de 1.000 de magazine şi încă mai vin bani

ZF15 ani. Comerţul modern a trecut pragul de 1.000 de...

Autor: Cristina Roşca

26.11.2013, 19:37 138

Comerţul modern, a cărui istorie a înce­put să se scrie în a doua jumătate a anilor ’90, a de­pă­şit pentru prima dată în acest an pragul de 1.000 de ma­ga­zine, iar cele 12 reţele străine nu vor să se opreas­că aici. Executivii lanţu­ri­lor de ma­ga­zine afirmă că mai este loc de dez­vol­tare cel puţin încă trei ani – cu circa 100-200 de magazine pe an - în contextul în care supra­faţa medie de vân­zare la 1.000 de lo­cuitori este încă mult sub media europeană.

Mai mult, comerţul modern are o pon­dere de 50% în totalul comerţului, în timp ce în Occident pon­derea urcă spre 80, chiar 90%. Isto­ria comer­ţu­lui modern local, o piaţă de 7-8 mld. euro astăzi, a înce­put să se scrie în 1996, când ger­ma­nii de la Metro Cash & Carry au deschis pri­mul lor magazin în Ro­mânia. Astăzi piaţa este con­trolată de 12 reţele străine, jucătorii români fiind „răpuşi“ de criză sau de agresivitatea gigan­ţilor interna­ţio­nali.

În topul celor mai mari reţele de comerţ mo­dern din România se află astăzi Kaufland, Metro şi Carrefour, fiecare cu afaceri de peste 1 mld. euro. Nemţii de la Kaufland au urcat începând cu 2011 pe prima poziţie în top, detronând Metro după 15 ani şi având afaceri care s-au apropiat anul trecut de 1,5 mld. euro.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.11.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO