Constructii & Imobiliare

Cum arată noile birouri ale Lidl din Aviaţiei. Clădirile au spaţiu verde pe acoperiş, pompe geotermale şi obloane de lemn pentru a feri interiorul de soarele puternic. Galerie FOTO

Noile birouri

Noile birouri

Autor: Bogdan Alecu

15.02.2018, 15:05 6011

Lidl România a finalizat construcţia şi amenajarea noului sediu central al companiei, iar cei aproape 320 de angajaţi ai discounterului german s-au mutat din data de 22 ianuarie. Clădirea de birouri a beneficiat de folosirea unor tehnologii de construcţie de ultimă generaţie şi include dotări şi facilităţi la standarde europene.

Clădirea  are o suprafaţă de peste 12.500 mp şi se află în vecinătatea celui mai „verde” magazin din portofoliul Lidl. Sediul central Lidl România este format din două clădiri separate, interconectate: prima dintre ele are patru etaje şi cuprinde zonele cu facilităţi pentru angajaţi, iar cea de-a doua are şase etaje şi este compusă din două corpuri simetrice, cu spaţii de birouri. Ansamblul găzduieşte numeroase spaţii ample, destinate activităţii de birou, precum şi o serie de facilităţi moderne, create pentru confortul angajaţilor.

„Sustenabilitatea a fost un criteriu pe care l-am luat în calcul în toate demersurile companiei în cei aproape şapte ani de prezenţă Lidl pe piaţa locală. Nici noul nostru sediu central, pe care îl inaugurăm astăzi, nu face excepţie de la acest standard. Acesta este un proiect conceput pentru a fi cât mai eco-friendly, în linie cu standardele de referinţă în materie de eficienţă, şi dispune, în acelaşi timp, de facilităţi excelente pentru angajaţii noştri”, a declarat Frank Wagner, Preşedintele Consiliului de Conducere Lidl România.

Realizată în parteneriat cu Skanska, clădirea a fost proiectată pentru a îndeplini cerinţele sistemului de evaluare britanic BREEAM, cel mai înalt standard de sustenabilitate şi eficienţă existent în industrie.

Proiectul a utilizat materiale de construcţie certificate, reciclate şi reciclabile, integrând, totodată, unele dintre cele mai avansate soluţii tehnologice disponibile în domeniul construcţiilor. Clădirea foloseşte exclusiv materiale de construcţie sustenabile: lemn certificat FSC (singurul sistem global de certificare a managementului forestier), beton certificat BES6001, precum şi alte materiale  certificate ISO 14001, o garanţie a provenienţei controlate. Mai mult, 50% din termoizolaţii sunt realizate din materiale reciclate. 

Gradul mare de eficienţă energetică a noului sediu este posibil datorită unor soluţii inovatoare, durabile. Faţada inteligentă a clădirii încorporează un sistem automatizat de umbrire, care permite reglajul  obloanelor, în funcţie de intensitatea şi poziţia soarelui. Mai mult, sistemul este prevăzut cu geam tripan, ceea ce contribuie la minimizarea transferului termic.

Indiferent de sezon, încălzirea şi răcirea întregii clădiri sunt asigurate exclusiv printr-un sistem de 78 de sonde geotermale şi pompe de căldură, completat de 6 centrale de tratare a aerului, pentru o atmosferă optimă în interior. Totodată, sediul foloseşte un sistem de iluminare LED, cu senzori, ce eficientizează consumul de energie electrică. În cadrul proiectului, în subteran, exista 34 km de ţevi ce deservesc sistemul geotermal.

Multiple beneficii noi pentru angajaţi

Angajaţii sunt întâmpinaţi în fiecare dimineaţă cu fructe proaspete, disponibile pe durata întregii zile, în spaţiile de relaxare. În plus, ei îşi pot prepara oricând o cafea sau un ceai folosind espressoarele din chicinetele moderne situate la câţiva paşi de biroul lor sau îşi pot cumpăra o cafea din cafeneaua amenajată la etajul 4 al clădirii. în acest spaţiu modern de relaxare, care include şi o terasă amplă, angajaţii se pot bucura de o cafea marca TED’s şi, de asemenea, pot folosi acest spaţiu pentru întâlniri şi discuţii cu colegii de la alte departamente sau cu partenerii de business.

Activitatea de lucru se desfăşoară în birouri de tip open-space, ce pot acomoda până la 360 de spaţii individuale.

Una dintre principalele facilităţi destinate angajaţilor este sala de fitness de 230 mp, deschisă de luni până duminică, între orele 6:30 – 23:00 şi dotată cu aparate de ultimă generaţie. Aici, ei pot apela şi la îndrumările unui instructor de fitness sau pot participa la cursurile de aerobic ce au loc de 4 ori pe săptămână şi sunt oferite gratuit de companie.

Angajaţii pot lua masa la cantina de la parterul clădirii, care oferă un meniu variat şi gustos, preparat cu produse şi ingrediente de la Lidl, atât pentru micul dejun, cât şi pentru masa de prânz.

Noul sediu Lidl este prevăzut cu 233 de locuri de parcare, situate la nivel subteran şi suprateran – suficiente pentru angajaţii care doresc să vină la birou cu maşina, 7 staţii de încărcare a maşinilor electrice şi 40 de locuri pentru cei care optează să vină la birou cu bicicleta. De asemenea, un beneficiu suplimentar oferit de Lidl este microbuzul express care asigură curse dimineaţa, la începutul zilei de lucru, şi seara, la final de program, între sediu şi staţia de metrou Aurel Vlaicu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO