Cum să locuiești mai bine?

Cum să locuieşti mai bine. Tips & Tricks. Ce trebuie să ştii dacă vrei să vinzi o locuinţă? „O proprietate care a stat mai mult pe piaţă arată că preţul ei este mult prea mare“

14.02.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Preţul de listare este un factor major în perioada de expunere pe piaţă a unei oferte, iar poziţionarea preţului în mod corect atrage numărul cel mai mare de potenţiali cumpărători.

O proprietate scoasă la vânzare stârneşte cel mai mare interes în primele săptă­mâni de la listarea ei pe piaţă, iar scoaterea ei la un preţ ridicat creşte pro­babilitatea de a sta la vânzare multă vreme. Sunt idei des­prinse dintr-un ghid realizat de reprezentaţii re­ţe­lei de agenţii imobiliare RE/MAX România pentru cei care vor să vândă o locuinţă.

„Mare parte a activităţii va avea loc în primele trei-patru săptămâni de la listare. Entuziasmul pentru o pro­prietate nou-apărută pe piaţă va crea o urgenţă pentru agenţi şi cumpărători de a o vedea cât mai repede posibil. În această perioadă, proprietatea va primi cele mai bune şi mai mari oferte. Cumpărătorii care vor viziona proprietatea în primele săptămâni sunt cei mai experimentaţi pentru că sunt în căutări de mult timp. Ei înţeleg mai bine procesul de cumpărare şi sunt gata de acţiune. După această perioadă iniţială, singurele persoane care vor mai viziona proprietatea sunt cumpărătorii noi din piaţă.“

Numărul de vizionări va scădea, ceea ce înseamnă că vor fi din ce în ce mai puţini cumpărători interesaţi“, se arată în ghidul RE/MAX.

Preţul de listare este un factor major în perioada de expunere pe piaţă a unei oferte, iar poziţionarea preţului în mod corect atrage numărul cel mai mare de potenţiali cumpărători.

„O proprietate care a stat mai mult pe piaţă arată că preţul ei este mult prea mare.“

Când o proprietate este listată online în vederea vânzării, este nevoie de fotografii clare şi de calitate, astfel încât cel care vizualizează anunţul să-şi facă o idee cât mai apropiată despre locuinţa respectivă. Curăţenia, ordonarea casei, imaginea de ansamblu, calitatea aerului, animalele de companie, fotografiile de prezentare pot determina dacă un client va alege să facă o ofertă sau nu pentru acea proprietate. Cumpărătorii au nevoie să-şi imagineze cum ar fi viaţa lor locuind în respectiva proprietate. Indicarea adresei exacte la care se află proprietatea, şi nu doar a zonei extinse, este de asemenea importantă pentru cineva interesat de achiziţie.

În general, mai adaugă reprezentanţii RE/MAX în ghidul amintit, nu este recomandat ca un vânzător să lucreze cu două agenţii în acelaşi timp, pentru că procesul de vânzare va deveni practic o competiţie între acestea. Un singur agent de vânzări ar putea fi mai eficient în găsirea cumpărătorului ideal.

„Pentru un vânzător, a lucra cu mai multe agenţii care aduc cumpărători înseamnă o mare risipă de energie, timp şi mult stres până la momentul în care, epuizat, va decide să vândă la un preţ prost pe care într-un final a reuşit să-l obţină prin negocieri cu un agent care a adus un cumpărător.“

Ce mai notează reprezentanţii RE/MAX este că, în procesul de vânzare, agenţii „se joacă“ mult şi cu percepţia pe care o creează. Dacă o proprietate este descrisă ca fiind atrăgătoare pentru un număr mare de potenţiali cumpărători, şi preţul acesteia poate să urce.

„În mintea consumatorilor, concurenţă înseamnă calitate, înseamnă servicii mai bune, înseamnă un produs mai bun. Efervescenţa va produce concurenţă pe ofertare în vederea cumpărării şi implicit un preţ de vânzare mai bun decât în cazul lipsei de oferte.“