Ambasadorul Franţei face lobby pentru Dacia-Renault: Ar fi bună o autostradă care leagă Piteştiul de Ungaria

11 feb 2014 Autor: Cătăina Mihai

Philippe Gustin, ambasadorul Franţei la Bucureşti: Rezultatele pieţei auto din ianuarie arată că Dacia este marca ce a crescut cel mai mult în Franţa. Industria auto de la Dacia Renault trebuie ajutată pentru a deveni mai compe­titivă

Ambasadorul Franţei la Bucureşti Philippe Gustin a declarat că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest şi întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor.

„E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi, drumuri, infrastructură feroviară, aeropor­tuară care să fie conectată cu restul Europei, cu Europa Occidentală, pentru că firmele care activează aici sunt adesea companii exportatoare. Să luăm ca exemplu Renault, cu 3% (contribuţie) la PIB-ul României, 10% din exporturile României. Maşinile sunt făcute la Piteşti pentru alte ţări europene, dar şi pentru piaţa mondială. Şi maşinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri şi fiecare zi de întârziere, fiecare oră de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault-Dacia. Bineînţeles că infrastructura e im­portantă pentru România, pentru dumneavoastră, pentru mine, pentru cei care călătoresc, pentru a ajunge mai uşor dintr-o localitate în alta, dar e la fel de importantă pentru investitori ca să fie legaţi de restul Europei“, a declarat Philippe Gustin într-un interviu pentru Mediafax.

Diplomatul francez a spus că Renault s-a plâns de mai multe ori de această problemă, precizând că ar fi bună o autostradă care să lege Piteştiul de Ungaria. „Există deja autostrada Piteşti-Constanţa, pentru că o parte din maşini pleacă din Portul Constanţa, dar ar fi bună şi o legătură între Piteşti şi Ungaria, pentru conectarea cu autostrăzile spre Europa Occidentală, Germania, Franţa. Vedeţi unde ajung maşinile construite la Piteşti, e un succes Dacia, se exportă din ce în ce mai mult în ţările occidentale“.

„Rezultatele pieţei auto din ianuarie arată că Dacia este marca ce a crescut cel mai mult în Franţa. Industria auto de la Dacia Renault trebuie ajutată pentru a deveni mai compe­titivă“, a spus Gustin.

Pe de altă parte, Gustin a subliniat că investitiţiile franceze în România merg bine, în pofida crizei, motiv pentru care, în perioada 11-12 februarie, Ambasada Franţei va organiza la Bucureşti un forum economic, la care vor participa reprezentanţii unor companii şi investitori din mai multe ţări din regiune.

Un obiectiv al forumului care începe astăzi este „rolul pe care România îl poate juca în mediul geopolitic şi economic al regiuniiŢ.

„E ţara cea mai populată din regiune, e o ţară cu stabilitate politică, dacă ne uităm la ce se întâmplă în jurul frontierelor sale. E o ţară ce poate fi interesantă pentru o companie care poate să se extindă şi în alte ţări din jur. De aceea organizăm aici acest forum regional, care va permite investitorilor de a intra în contact cu firme din diferite ţări din zonă, timp de două zile, la Bucureşti“, a explicat Philippe Gustin.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.02.2014

 
Cuvinte cheie:
dacia
, franta
, renault
, autostrada
, ungaria
, ambasador
, lobby
, bucuresti
, refuz
, guvern
, infrastructura
, ministru

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide