Eveniment

Business MAGAZIN. Cine este Ana Maria Doxan, cea care conduce operaţiunile Nespresso din România. Totul a pornit cu un internship în Elveţia la gigantul Nestle în anii de master

Autor: Andra Stroe

29.10.2023, 17:00 263

De aproape două decenii, Ana-Maria Doxan îşi bea cafeaua în aceeaşi companie. A luat primul contact cu echipa Nestlé în Elveţia, într-un internship din anii de master, iar când a primit propunerea de a deveni angajat cu normă întreagă la finalul studiilor nu a stat pe gânduri. Primul rol în compannie a adus-o înapoi acasă, unde a schimbat mai multe  funcţii, iar de circa doi ani şi jumătate conduce operaţiunile locale ale diviziei Nespresso din cadrul Nestlé România. În jurul cărui nucleu şi-a construit filosofia de leadership în toţi aceşti ani?

„Am urmat un master în management internaţional în Laussane, pe durata căruia am participat la un proiect de internship pe care l-am urmat la sediul companiei Nestlé din Elveţia. Şi lucrurile s-au legat foarte frumos. De acolo am fost recomandată companiei din România. M-am întors în ţară după acest master şi am început să lucrez în marketing şi trade marketing ca junior. Mi-am petrecut primii şapte ani lucrând pentru categoria de cafea şi, la început de drum, pe brandul Nescafé. M-am ocupat de lansarea primului sistem de cafea porţionată în România, Nescafé Dolce Gusto. Apoi am avut două mandate de director de comunicare şi a fost o experienţă foarte utilă pentru mine, căci am lucrat cu toate categoriile din Nestlé şi sub perspective foarte diferite de business. Am avut şi ocazia să îmi iau o pauză pentru concediul de maternitate. Am două fetiţe, Maria are 11 ani şi Alexandra are 7, iar cu cea mică chiar am ales să stau aproape doi ani, să mă ocup un pic de amândouă. După care m-am întors plină de energie şi de doi ani şi jumătate mă ocup de divizia Nespresso”, îşi descrie Ana-Maria Doxan într-o frază parcursul profesional de până acum în cadrul companiei Nestlé, prezentă pe plan local cu 11 branduri şi cu venituri de peste 1,22 mld. lei în 2022, având un număr mediu de circa 550 de angajaţi.

Potrivit ei, s-au schimbat foarte mult lucrurile în cei douăzeci de ani, dar una dintre lecţiile cu care a rămas este că e important să ne oprim şi în business, ca şi în viaţă, şi să ne bucurăm de mici reuşite. „Ritmul este foarte dinamic, România se dezvoltă foarte rapid ca şi piaţă şi tot timpul ne gândim la proiectul următor, tot timpul suntem focusaţi pe ceea ce va urma. Cred că este important şi pentru fiecare dintre noi, dar şi pentru echipă, să ne oprim de fiecare dată când ne iese ceva şi să sărbătorim, iar dacă nu ne iese ceva nu e problemă. Ne oprim, învăţăm ceva din asta, mergem mai departe. Asta ar fi una dintre lecţii. Pe de altă parte, ce mi-au adus aceşti ani, dincolo de anumite proiecte dragi şi reuşite, sunt nişte relaţii foarte bune cu colegii mei. Mulţi sunt încă aici, lucrăm împreună în continuare, alţi sunt la centrul din Elveţia, unii la headquarter, alţii în alte companii.”

Business MAGAZIN. Cine este Ana Maria Doxan, cea care conduce operaţiunile Nespresso din România. Totul a pornit cu un internship în Elveţia la gigantul Netflix în anii de master

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO