Eveniment

Business Magazin. Cine este Liviu Herman, Chief Product Officer la Tazz, care coordonează o echipă de peste 70 de specialişti în IT

Business Magazin. Cine este Liviu Herman, Chief Product...

Autor: Ioana Matei

20.08.2023, 17:00 152

Liviu Herman este Chief Product Officer la Tazz, unde coordonează peste 70 de specialişti în IT. Înainte de a ajunge aici, a ocupat timp de peste 10 ani roluri strategice în Project & Product Management în cadrul companiilor Continental şi Haufe Group. Cum îşi imaginează el următorii ani din carieră?

 

VIZIUNE PENTRU VIITOR:

 

1. Ce rol v-aţi propus să aveţi în 2030?
Aşa cum timpul a fost imprevizibil cu mine şi, în acelaşi timp, foarte generos, sunt convins că orice mi-aş propune ca rol peste 7 ani ar fi la kilometri distanţă de ceea ce voi face. Indiferent de rolul pe care îl voi avea, cert e că voi fi în continuare înconjurat de oameni faini, aşa cum sunt acum şi cum am reuşit să fiu de-a lungul întregii mele experienţe profesionale.

2. Ce calităţi/abilităţi de leadership credeţi că trebuie să aveţi în organigrama în care inteligenţa artificială lucrează cot la cot cu angajaţii umani?
Îmi place că întrebarea presupune din start că inteligenţa artificială va lucra cot la cot cu angajaţii umani, nu că îi va înlocui. Din perspectiva asta, cred cu tărie că abilităţile actuale vor fi exact aceleaşi necesare şi în acele momente vom fi în continuare lideri ai oamenilor, doar că unii dintre ei vor fi specialişti în inteligenţă artificială.

3. Care vor fi principalele provocări pentru liderul anului 2030?
Cred că, mai ales în domeniul IT, conceptul de „gig economy” îşi va spune cuvântul şi îşi va lua partea leului. Observăm deja cum colegii noştri mai tineri, dar nu doar ei, sunt mult mai flexibili, mult mai independenţi. Doar că ei au evoluat în direcţia asta înainte ca noi, liderii sau organizaţiile, să fim pregătiţi. În câţiva ani, va fi şi mai pregnant acest fenomen de dinamică rapidă a forţei de muncă şi va trebui sa ne adaptăm, nu să ne împotrivim.

4. Dar principalele oportunităţi pe care le veţi avea ca lideri odată cu avansul tehnologiei?
O oportunitate are legătură cu accesul la date mai multe, mai detaliate, ceea ce ne face procesele de luare a deciziilor mai complexe, dar mai sigure; o a doua are legătură cu concentrarea oamenilor cu care lucrăm pe aspecte care nu sunt repetitive (pot fi automatizate) şi petrecerea timpului productiv în moduri mai plăcute şi mai puţin de rutină, ceea ce ne va face pe mulţi dintre noi mai fericiţi.

5. Cum vă imaginaţi că va arăta săptămâna de lucru în 2030 şi agenda unui lider din viitor?
Dacă mă uit la cum arăta acum 7 ani şi cum arată acum, din punct de vedere structural lucrurile s-au schimbat extrem de puţin. La fel mă aştept să fie şi in următorii ani, fără schimbări majore la agendă, însă cu schimbări mari la esenţa discuţiilor. Totuşi, să nu uităm că indiferent de businessul din care facem parte şi de motivaţiile personale ale fiecăruia dintre noi, scopul principal al organizaţiilor noastre este şi va fi în continuare să facă profit, aşadar ne vom învârti în continuare in jurul acestui pol.   

 

Liviu Herman

chief product officer, Tazz

39 de ani

Cifră de afaceri (2022): +177 mil. lei

Număr de angajaţi: 250


BUSINESS Magazin va lansa în curând anuarul 100 TINERI MANAGERI DE TOP, EDIŢIA 2023, unde vorbim cu cea mai nouă generaţie de tineri manageri şi antreprenori cu vârsta de până în 40 de ani despre schimbările cu care se confruntă sub influenţa tot mai mare a AI. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să analizăm modul în care cei mai tineri manageri şi antreprenori vor reuşi să conducă organizaţiie din România către un viitor în care inovaţia, eficienţa, sustenabilitatea, dar şi emoţiile umane vor defini noua lume a afacerilor. Liviu Herman, Chief Product Officer la Tazz, este unul dintre managerii al căror profil va apărea în cadrul acestui proiect.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO