Eveniment

Business MAGAZIN. Cum au ajuns dulciurile Măgura şi ROM pe rafturile a 30 de ţări?

Autor: Mădălina Dediu Panaete

25.06.2023, 16:00 354

Într-o epocă în care comerţul modern a ajuns aproape la fiecare parter de bloc sau chiar în sate aflate la zeci de kilometri depărtare de oraşe, în care porţile sunt deschise pentru toate brandurile capabile să producă atât cât consumatorul cere, bătălia pentru un loc la raft este tot mai mare.

Categoria dulciurilor este una în care concurenţa brandurilor româneşti şi a celor străine se vede de la ambalaje până la aşezarea la raft, iar în contextul în care rafturile magazinelor locale s-au umplut de branduri străine, producătorii români şi-au făcut curaj să cucerească lumea. Este şi cazul ROM şi Măgura, care au ajuns deja în peste 30 de ţări.

Şoseaua Viilor din Bucureşti este o stradă care poate nu spune multe la prima vedere, dar este locul unde este aşezat unul dintre cele mai importante centre de producţie de dulciuri din România. Aici este fabrica de ciocolată a Kandia Dulce, cel mai mare producător din domeniu. Dacă treci prin zonă nici nu trebuie să cauţi cu atenţie locul pentru că un miros dulce te atrage până la poarta fabricii. Unitatea de producţie a Kandia Dulce produce branduri cu istorie precum Rom, Măgura, Kandia,  Făgăraş, Sugus, Papi sau Primola.

Toate ocupă poziţii de piaţă importante în sectoarele în care activează, iar unele au luat deja calea exportului de mai mulţi ani. „Măgura este liderul indiscutabil al pieţei de prăjituri ambalate din România şi este prezentă de ani buni în pieţele mari de diaspora din Europa: Spania, Italia, Marea Britanie, SUA, Canada etc. În 2022 am lansat două arome de prăjituri Măgura şi pe piaţa din Polonia. În prezent exportăm în peste 30 de pieţe”, a spus Dragoş Militaru, managerul care conduce din 2019 Kandia Dulce.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO