Eveniment

Cea mai nouă metodă de înşelăciune: Poliţiştii avertizează cu privire la înşelăciunea prin metoda ,,spoofing”

Cea mai nouă metodă de înşelăciune: Poliţiştii...

Autor: Alexandru Nanu

07.04.2024, 09:33 596

Poliţia Română avertizează asupra unei noi metode de înşelăciune prin metoda ,,spoofing”. Spoofingul este o formă de înşelăciune, în care atacatorii se folosesc de tehnologia Voice over IP (VoIP) pentru a-şi ,,masca” numărul real de telefon, făcându-l să apară ca şi cum ar fi un număr legitim sau asociat cu o instituţie cunoscută.

În România, a existat o campanie de tentative de fraudă, în care atacatorii au utilizat identitatea Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), pentru a induce în eroare victimele şi a le determina să ofere informaţii personale sau financiare.

Tehnologia VoIP sau Voice over Internet Protocol este o metodă prin care pot fi efectuate apeluri telefonice folosind internetul în locul liniilor telefonice tradiţionale.

VoIP este ca o conversaţie telefonică, dar, în loc să vorbiţi prin cablurile telefonice, vocea este transformată în date digitale care se transmit prin internet.

Iată cum funcţionează în termeni simpli:

•        Conversia vocii - când vorbiţi într-un apel de tip VoIP, vocea este captată şi convertită într-un semnal digital.

•        Transmiterea prin internet - acest semnal digital este apoi trimis prin internet către persoana cu care vorbiţi, similar cu modul în care datele sunt trimise când navighezi pe web sau trimiţi un e-mail.

•        Recepţia şi conversia înapoi - la celălalt capăt, semnalul digital este convertit înapoi în sunet, astfel încât cealaltă persoană să vă poată auzi.

În esenţă, VoIP transformă apelurile într-un tip de date, la fel ca orice altceva care se poate trimite sau primi online, ceea ce face posibilă comunicarea oriunde există o conexiune la internet.

Prin tehnologia VoIP, ,,mascarea” numărului de telefon este adesea realizată prin utilizarea unui serviciu care permite modificarea informaţiilor de identificare a apelantului (CLI). Acest proces este cunoscut şi sub numele de ,,CLI spoofing”.

Iată paşii simplificaţi:

•        Selectarea numărului - utilizatorul VoIP poate alege un număr de telefon pe care doreşte să-l afişeze ca ID al apelantului.

•        Configurarea sistemului - sistemul VoIP este configurat astfel încât, atunci când se efectuează un apel, să afişeze numărul selectat în locul celui real.

•        Efectuarea apelului - când utilizatorul iniţiază un apel, sistemul transmite reţelei numărul ales ca fiind numărul de origine.

•        Recepţia apelului - persoana care primeşte apelul vede numărul selectat pe ecranul său, fără să ştie că acesta nu este numărul real de unde se efectuează apelul.

Această practică poate fi exploatată în scopuri frauduloase, de aceea este important să rămâneţi vigilenţi şi să verificaţi autenticitatea apelurilor suspecte!

Pentru a vă proteja împotriva acestui tip de spoofing, Poliţia Română vă recomandă să fiţi prudenţi. Dacă primiţi un apel neaşteptat de la o instituţie, este bine să fiţi precauţi.

Poliţiştii recomandă să verificaţi informaţiile din mai multe surse. Încercaţi să verificaţi autenticitatea apelului printr-un canal de comunicare separat.

Nu oferiţi date personale/financiare! Nu furnizaţi niciodată informaţii sensibile, cum ar fi datele de autentificare sau informaţii bancare, în urma unui apel telefonic, recomandă Poliţia Română în comunicatul recent.

Dacă aveţi îndoieli, contactaţi direct instituţia, folosind informaţiile de contact oficiale!

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO