Eveniment

Conferinţa „ZF Transport, Logistics&Automotive Summit 2018“: Investitorii se interesează tot mai mult de învăţământ, iar o autostradă reprezintă un bonus

La conferinţa ZF au participat peste 200 de invitaţi interesaţi de transporturi

La conferinţa ZF au participat peste 200 de invitaţi interesaţi de transporturi

România oferă perspective atrăgătoare pentru investitori şi are avantaje certe, chiar şi cu o disponibilitate redusă a forţei de muncă şi fără prea multe autostrăzi sau căi ferate modernizate.
Şcolile duale şi pregătirea oamenilor care vor lucra în producţie repre­zin­tă criteriul principal pentru care vom fi aleşi sau eliminaţi de pe harta in­vestiţiilor, a spus Răzvan Iorgu, managing director CBRE Ro­mânia, în cadrul conferinţei ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2018, organi­za­tă de ZF în parteneriat cu Automobile Bava­ria Group, Robert Bosch, CTP, International Alexander Holding, Mainfreight şi Sixt. „În general, toate procesele de acest tip, de selectare a locului unde va fi realizată investiţia se deasfăşară ca o analiză a locaţiei. Avem un ser­viciu care analizează oportunitatea inves­ti­ţi­ilor într-o anumită ţară. Vorbim de Polonia, Cehia, Slovacia pentru a câştiga un anumit cli­ent, o investiţie pentru ţara în care ne luptăm. Cea mai importantă temă se referă la locurile de muncă, la disponibilitatea locurilor, la cali­fi­ca­rea forţei de muncă“, explică Răzvan Iorgu. Modelul german al învăţământului profe­sio­nal dual, prin care companiile se implică di­rect în sistemul de învăţământ reprezintă solu­ţia găsită atât de guvern, cât şi de investitori pen­tru a acoperi acest deficit. Forţa de muncă poate reprezenta un factor la fel de decisiv precum infrastructura în discuţia cu un posibil investitor, pe măsură ce acesta are nevoie de sute dacă nu chiar mii de muncitori pentru a porni o nouă unitate de producţie. „În 2013 am înfiinţat o şcoală profesională germană duală în Alba care a pregătit elevii doi ani cât s-a extins fabrica, iar apoi elevii pregătiţi au lucrat pe liniile de montaj. Sunt astfel de şcoli pe toate domeniile. Există agenţi economici în toate domeniile care şi-au dat seama că trebuie să investească în forţa de mun­că de timpuriu, a spus Stelian Fedorcă, consilier de stat, consilier în aparatul de lucru al prim-ministrului. El a spus că un astfel de elev, angajat într-o fabrică a unui producător de componente auto poate câştiga mult peste 2.000 de lei lunar sau chiar 3.000 de lei, în funcţie de poziţia pe care o are. Deosebirea dintre învăţământul profesional clasic şi cel dual e că în cel clasic elevul alege o şcoală unde învaţă meserie la un agent economic pe care nu-l cunoaşte, iar în sistem dual elevul alege compania. Attila Szabo, directorul general al Ford România, spune că în cazul unui producător auto, fluxul de componente către uzină este unul extrem de important, astfel încât nevoia de a avea o infrastructură rutieră modernă facilitatează eliminarea timpilor pierduţi. Mai mult, orice piesă sau maşină „blocată“ în trafic trebuie finanţată „Avem nevoie stringentă de infrastructură. Avem piese care ne vin din România sau din străinătate. Dacă până la graniţa cu România transportul rulează cu 70 km pe oră, în ţară acesta scade la 40 km/h. Fiecare minut în trafic reprezinta un cost adiţional pentru noi. Este o pierdere pentru toata lumea si toti trebuie sa fim conştienţi ca trebuie sa imbunătăţim infrastructură“, a spus Attila Szabo. El a subliniat că un numai realizarea unui drum expres până la Slatina ar duce la câştigarea a două ore.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO