Eveniment

Dealerii de maşini noi se aşteaptă la creşteri din partea diviziilor de second-hand

Vânzările dealerilor de maşini second-hand au înregistrat o creştere de 20% la nivelul primelor şase luni
03.08.2010, 23:02 100

Vânzările dealerilor de maşini second-hand au înregistrat ocreştere de aproximativ 20% la nivelul primelor şase luni aleacestui an, potrivit declaraţiilor oficialilor companiei BusinessDevelopment Team, care deţine dealeri ai mărcilor Ford, Mazda,Jeep, Chrysler, Dodge, precum şi un service multibrand şi o firmăde rent-a-car.

"Vânzările de maşini second-hand ale BDT au înregistrat înprimele şase luni o creştere de 22%, iar până la finele acestui anmizăm pe o majorare de până la 24% comparativ cu anul anterior", adeclarat Vlad Ionescu, directorul de marketing al grupului, caredeţine sub 2% din piaţa totală de maşini second-hand. Anul trecutbusinessul BDT a înregistrat un declin de aproximativ 38% a cifreide afaceri, la aproape 30 mil. euro, în condiţiile în care piaţaauto a scăzut cu peste 50% în 2009, principalul business fiindreprezentat de dealerul Ford, care a atins anul trecut un nivel de24 mil. euro.

În acelaşi timp, vânzările de automobile la mâna a doua nu suntla fel de profitabile, potrivit dealerului Opel Chevrolet RădăciniMotors, dar în acelaşi timp pentru acestea nu se realizeazăaceleaşi investiţii în showroom-uri.

"Noi ne-am extins şi pe partea de maşini second-hand, unde avemîn general o marjă de 2-3%, faţă de 5-6% în medie la automobilelenoi, dar efectiv businessul nostru supravieţuieşte din service.Cine spune că face bani din vânzări ori are probleme de gândire,ori deţine o soluţie câştigătoare.", a spus Nicolae Sorescu, şefuldiviziei auto a grupului Rădăcini, care deţine în Capitală cel maimare centru Opel-Chevrolet.

O dezvoltare pe acest segment vizează şi ŢiriacAutoRulate,divizia de retail cu maşini second-hand a Ţiriac Holdings care îşiva extinde reţeaua de la două la cel puţin şase centre în perioadaurmătoare, potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Ion AlexandruŢiriac, care controlează Ţiriac Holdings.

Cota de piaţă din întreaga piaţă de second-hand aŢiriacAutoRulate este de 3%, în condiţiile în care nu există niciocompanie care să deţină mai mult de câteva procente din piaţă,aceasta fiind împărţită în companii care vând în general sub 100 demaşini pe an.

Anul trecut ŢiriacAutoRulate a vândut aproxi mativ 1.000 demaşini şi a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 12milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, luând în calcul un preţmediu de 12.000 de euro pe maşină.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO