Eveniment

EY: Consumul intern a ajuns cel mai puternic vector de creştere economică din 2008 încoace

EY: Consumul intern a ajuns cel mai puternic vector de...

Autor: Emil Popescu

23.06.2015, 00:05 301
Consumul intern înregistrează în România cel mai mare avans începând cu 2008 şi reprezintă principalul vector de creştere a Produsului Intern Brut (PIB), potrivit barometrului EY Eurozone Forecast.

„Performanţa economică a României în primul trimestru al acestui an a fost peste aşteptări, marcând o creştere economică de 4,3%. Deşi este puţin probabil ca acest ritm să fie susţinut pe parcursul întregului an, perspectivele pentru 2015 rămân destul de optimiste. (...) Consumul intern a crescut la nivel real cu un ritm care nu a mai fost atins din 2008 încoace, înregistrând o creştere trimestrială de 2.6% în ultimul trimestru al anului 2014. Aceste date încurajatoare au continuat şi anul acesta, când s-a înregistrat o creştere a salariilor în medie cu aproape 7% în ianuarie şi în februarie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut“, arată compania de audit şi consultanţă.

Consumul intern are perspective de creştere cu peste 4% în 2015, după expansiunea de 5% înregistrată în 2014. Creşterea semnificativă a sala­riilor, de peste 6%, îm­pre­ună cu inflaţia scăzută au întărit în această perioadă pu­terea de cumpărare a consuma­torilor români.

În ceea ce priveşte PIB, compania anticipea­ză pentru acest an o majorare de 3,1%, apropiată de cea prognozată pentru 2016, de 3,2%.

„Consumul este în acest moment principalul vector de creştere în România după o lungă perioadă de stagnare ce a urmat crizei globale – perioadă în care consumul domestic a scăzut în România cu aproximativ 10%. Tendinţa clar ascendentă ilustrează încrederea mai mare a populaţiei în economie şi creşterea nivelurilor reale ale salariilor. Ne aşteptăm de asemenea ca investiţiile să crească la rândul lor, deşi dimensiunea evo­luţiei pozitive va depinde puternic de perspectiva zonei euro“, a declarat Bogdan Ion, country ma­na­ging partner la EY România.

Analiza arată că zona euro trece prin cea mai puternică perioadă de creştere din 2011 până în prezent, cheltuielile de consum şi exporturile urmând să susţină creşterea zonei euro la 1,6% în acest an şi la 1,9% în 2016.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO