Primele pachete de energie scoase de Hidroelectrica pe bursa OPCOM, dintr-un total de 35 de oferte, şi-au găsit cumpărătorii, ieri 15 companii luptându-se pentru a cumpăra cea mai ieftină energie din ţară de la producătorul aflat în insolvenţă.
În total, în cadrul celor 7 licitaţii organizate în cursul zilei de ieri Hidroelectrica a vândut 0,5 TWh de energie în valoare de 118,4 milioane de lei (26 mil. euro), preţul pe unele pachete fiind chiar mai mare decât cel obţinut în anumite licitaţii de către Nuclearelectrica, al doilea cel mai ieftin producător de energie din România după Hidroelectrica. Toate pachetele de energie scoase de Hidroelectrica pe OPCOM au un preţ de pornire de 220 de lei pe MWh, dar în cursul zilei de ieri nicio tranzacţie nu s-a încheiat sub 231 de lei pe MWh.
Cele mai mari pachete de energie au fost achiziţionate tot de companii de stat. Astfel, Electrica Furnizare a dat 34 de milioane de lei (circa 7,5 milioane de euro) pentru cel mai mare pachet scos ieri de Hidroelectrica la vânzare, în timp ce Transelectrica a plătit 28 de milioane de lei (peste 6 milioane de euro) pentru două pachete de energie. Practic, cele două companii de stat au acoperit jumătate din suma încasată în total de Hidroelectrica în cursul zilei de ieri.
Printre ceilalţi cumpărători se numără Repower Furnizare România, Renovatio Trading şi Tinmar-IND. O singură firmă care avea contract direct cu Hidroelectrica înainte de intrarea în insolvenţă a companiei şi-a încercat norocul pe bursa OPCOM şi anume Energy Financing Team România, fără însă a câştiga vreo licitaţie.
În total, Hidroelectrica speră să vândă în perioada 14-20 noiembrie 1,75 TWh de energie pe bursa OPCOM, necesarul de consum al unei companii de talia ArcelorMittal Galaţi. Toate ofertele de vânzare pornesc de la preţul de 220 de lei pe MWh. Astfel, oferta Hidroelectica se ridică la peste 85 de milioane de euro. În cazul în care aceasta va avea succes, va fi cea mai mare tranzacţie realizată de Hidroelectrica pe bursa de energie OPCOM.
Aceasta este cantitatea de energie pe care compania a mai încercat o dată să o vândă pe OPCOM, în perioada 30.10.2012-05.11.2012, dar unde nu s-au prezentat cumpărători în majoritatea licitaţiilor din cauza faptului că Hidroelectrica cerea un avans de 50% din valoarea contractului la câteva zile de la semnare. Cum cantităţile de energie în cele mai multe cazuri urmau să fie livrate abia în lunile martie-aprilie 2013, cumpăratorii nu s-au înghesuit să ia energia hidro, motiv pentru care oferta de vânzare a Hidroelectrica a fost un eşec. Acum compania a renunţat la avansul de 50%.
Firma are nevoie de lichidităţi în contextul în care potrivit celor mai recente informaţii în primele nouă luni ale anului Hidroelectrica a înregistrat pierderi de 60 mil. euro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels