Eveniment

Ketchup albastru stelar

10.04.2003, 00:00 56

Producatorul american de sosuri si condimente H.J. Heinz a lansat la inceputul saptamanii modelul de ketchup albastru, adaugand astfel inca o pata de culoare in universul gurmanzilor din toata lumea. Dupa sosurile de culoare verde, violet sau roz, compania a ales sa inceapa sezonul de primavara-vara, unul dintre cele mai profitabile pentru condimente, cu noul sau "Stellar Blue" (albastru stelar).
Bazandu-se pe succesul celorlalte culori, grupul de produse alimentare crede ca noua culoare va impulsiona vanzarile tuturor categoriilor de sosuri, nu doar al celor cu culori neobisnuite, a spus purtatorul de cuvant al companiei, Robin Teets. "Este perioada anului cand vanzarile cresc si credem ca noul produs va revitaliza toata gama de ketchup-uri".
De cand Heinz a introdus ketchup-ul verde, in octombrie 2000, vanzarile de ketchup colorat au crescut la 25 milioane de sticle, iar anul trecut compania controla 60% din piata americana, un record al tuturor timpurilor pentru Heinz.
Analistul Christine McCracken crede ca introducerea pe piata a ketchupului albastru este o manevra deloc surprinzatoare, avand in vedere succesul spectaculos al celorlalte culori.
Anul trecut, Heinz a produs un milion de sticle de ketchup "surpriza", colorate in culorile curcubeului. Consumatorii nu au stiut decat in momentul in care au deschis sticla, daca au cumparat ketchup portocaliu sau verde. Compania spera astfel sa obtina indicii importante referitoare la preferintele consumatorilor in privinta nuantei cele mai apreciate. Americanii au vrut insa sa incerce albastrul..
Productia de ketchup albastru este una limitata, de 500.000 de sticle, Heinz urmarind cu atentie reactiile din partea publicului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO