Eveniment

Lucian Marinescu, consultant în turism: Trebuie aşteptat ca generaţia de proprietari de pe litoral să se retragă şi să vină alţii cu o altă viziune

Autor: Mirabela Tiron

23.08.2011, 12:33 720

Pe litoralul românesc există încă problema neconcordanţei ofertei cu ceeea ce îşi doresc turiştii, această ofertă ar trebui să fie adaptată şi în acelaşi timp să ajungă uşor la cerere, mai ales că în prezent vorbim de canale de distribuţie noi, precum cele electronice, bazate pe site-urile specializate.

Astăzi turiştii îşi fac rezervarea de pe iPad. Hotelierii trebuie să găsească o metodă pentru a se ajunge mai repede şi mai uşor la clienţi, apreciază Lucian Marinescu, consultant în turism la compania Trend Hospitality.

"(...) Va trebui aşteptat ca această generaţie de proprietari de pe litoral să se retragă şi să vină poate alţii cu o altă viziune, disponibilitate şi cu alte idei".

Tendinţele pe litoralul românesc au rămas neschimbate. Turismul de weekend continuă să facă legea pe litoralul românesc, însă este de dorit o schimbare.

"Mai sunt şi turiştii care vin în puţinele serii pe care le mai pot aduce agenţiile de turism pentru cinci sau şapte nopţi de cazare. Anul acesta a fost o vară bună pentru litoralul românesc, s-a manifestat un efect colateral benefic al crizei care ne-a lovit. Românii s-au orientat către sejururi mai scurte şi mai dese în ţară".

Deşi se vorbeşte de mai mulţi turişti care au ajuns pe litoralul românesc vara aceasta, fără să existe statistici oficiale, bulgarii nu i-au pierdut pe românii care au ales oferta staţiunilor bulgăreşti.

"Pe litoralul bulgăresc turismul este mai dezvoltat. Acest lucru se datorează faptului că au avut de la început o altă abordare. Momentan ei sunt în avantaj.

Modul în care lucrurile se desfăşoară acum pe litoralul bulgăresc nu face decât să ne confirme că se poate. Deşi nici Bulgaria nu are o infrastructură spectaculoasă şi resurse cu mult mai bogate, face o treabă mai bună în privinţa litoralului". Dacă pe litoralul românesc sunt foarte puţine hoteluri afiliate la grupuri hoteliere internaţionale, litoralul bulgăresc a fost ales de cele mai mari lanţuri hoteliere. Anul trecut, Hilton şi-a pus brandul pe o unitate de cinci stele.

"Proprietăţile hoteliere de pe litoralul românesc prezintă vicii constructive mari şi nu pot fi converite pentru a fi afiliate la grupuri hoteliere internaţionale. În ceea ce priveşte dezvoltarea de unităţi noi, iar ar fi foarte greu. Acest lucru ar însemna achiziţii de terenuri sau de hoteluri pentru a fi modernizate. Preţurile cerute de proprietarii de hoteluri de pe litoral sunt foarte mari. Să cumperi un hotel cu un milion de euro ar face sens, însă când se vorbeşte de 6 milioane de euro pentru o proprietate care abia stă în picioare atunci nu s emai pune problema unei achiziţii". Aceşti proprietari care deţin hotelurile de pe litoral nu îşi vor schimba opţiunea în ceea ce priveşte investiţiile sau vânzarea pe o anumită sumă a unităţilor, ei vor continua să meargă pe aceeaşi linie, chiar dacă este o linie care nu îi duce nicaieri, apreciază Marinescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO