Eveniment

McDonald’s: Doar un sfert din ce vindem sunt produse locale

McDonald’s: Doar un sfert din ce vindem sunt produse locale

Daniel Boaje, directorul general al McDonald’s România

Autor: Ovidiu Tempea - Mediafax

29.09.2011, 00:04 1024

McDonald's se aprovizionează din România cu doar un sfert din produsele alimentare vândute pe piaţa locală, dar pe ansamblul afacerii companiile româneşti reprezintă 40% dintre furnizori, incluzând echipamente şi IT, a declarat ieri directorul general al McDonald's România, Daniel Boaje.

"Din partea de produse alimentare, un sfert sunt produse locale şi, per total, ca furnizori ai McDonalds, 40% sunt furnizori locali. Dar să ştiţi că nu este chiar alb şi negru. (...) Există companii româneşti care performează în mod remarcabil, care sunt şi furnizori la nivel european al McDonald's, fie alimentare, fie IT, fie producători de echipamente."

Directorul companiei a amintit că McDonald's este aprovizionat de Titan SA, care a deschis anul trecut cea mai modernă fabrică europeană producătoare de chifle.

"Pe creşterea animalelor ne uităm fie la producţie, fie la procesare. Este oportunitate, nu suntem acolo. Dacă creşterea puilor a făcut progrese remarcabile, mai avem încă multe de făcut pe partea creşterii şi procesării la vită", a continuat Boaje.

El a arătat că McDonald's la nivel global este o companie foarte performantă şi prin prisma exigenţelor pe care le pune partenerilor din lumea întreagă.

"România este o ţară europeană, care trebuie să facă faţă competiţiei şi pieţei libere şi din multe puncte de vedere, dar şi din cel al industriei alimentare, devine un jucător competitiv. Înlăturarea barierelor este un lucru bun, dar şi o provocare pentru unele companii."

Boaje afirmă că atât potenţialul geografic, cât şi cererea din partea clientelei determină McDonald's să rămână într-o politică permanentă de expansiune pe piaţa locală.

"Suntem foarte prezenţi azi în piaţa de real estate. Mi-e neclar unde e piaţa, dar suntem atenţi la fiecare oportunitate. (...) Continuăm să investim în varietatea produselor, în promovarea unui mod de viaţă echilibrat, în linii noi de produse, concepte noi, cum este McCafe, unde avem până acum patru astfel de cafenele şi continuăm dezvoltarea anul viitor."

McDonald's România, cel mai mare lanţ de restaurante de tip fast-food, a rulat anul trecut afaceri de 418 mil. lei (aproape 100 mil. euro).

Mc Donald's, KFC şi Burger King au împreună în România 110 restaurante, dintre care cele mai multe în Bucureşti. Pe piaţa de fast-food, estimată la 1,5 - 2 mld. euro, KFC este competitorul principal al Mc Donald's.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO