ZF 24

Salariul minim a crescut cu 20% în ultimii doi ani. "Până când veniturile populaţiei nu vor creşte astfel încât să se creeze o pătură medie, cei care primesc salarii minime vor trăi la limita subzistenţei şi nu vor fi «consumatori»"

Salariul minim a crescut cu 20% în ultimii doi ani....

Autor: Adelina Mihai

28.04.2014, 00:06 485
Salariul minim pe economie a crescut cu mai mult de 20% în ultimii doi ani, ajun­gând în prezent la valoarea de 850 de lei brut pe lună, însă nivelul foarte scăzut al salariilor pe care îl primesc circa 800.000 de angajaţi împiedică formarea unei clase de mijloc a populaţiei, care să reprezinte profilul consumatorului menit să ajute la redresarea economică. De la 1 iulie, salariul minim va creşte din nou, pentru a patra oară în ultimii doi ani, până la 900 de lei brut pe lună.
 
„Atunci când se iau decizii de majorare salarială, toţi declară interesul de a creşte consumul. Însă creşterile salariului minim din ultimii ani au fost anulate de creşterea preţurilor la utilităţi sau de introducerea de noi taxe. Câtă vreme ne bazăm pe un salariu minim pentru subzistenţă, nu vorbim de o piaţă de consum. Din păcate, la noi nu se reuşeşte să se consolideze acea pătură de mijloc, a consumatorului. Doar cei care câştigă peste medie îşi permit să se mai plim­be, să mai iasă la restaurante sau să îşi schimbe aparatura casnică, adică să ajute la creşterea consumului“, este de părere consultantul fiscal George Niculescu.
 
Pentru a se forma însă o clasă de mijloc, economia românească are nevoie de o „ţesătură“ de companii care să înceapă să facă produse proprii, de la cap la coadă, care să aducă valoare adăugată economiei şi care să creeze locuri de muncă bine plătite.
 
„O metodă prin care se poate naşte această clasă de mijloc este dezvoltarea antreprenoriatului, dar nu prin comenzi de fragmente de produse sau servicii venite de la companii străine, ci prin produse finite, care să aducă valoare adăugată mare. România a făcut «exporturi» de uzine de ciment, de centrale electrice, de rafinării, de produse gândite, create şi finisate local“, a explicat Cristian Pârvan, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).
 
Pe de altă parte, interesul populaţiei pentru antreprenoriat începe să scadă, pen­tru că, după atâţia ani de criză, incertitu­dine, schimbări politice sau legislative, apetenţa către investiţii noi a scăzut.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO