Eveniment

Piata auto in ianuarie, cat vindeau Dacia si Renault in prima luna din 2008

Piata auto in ianuarie, cat vindeau Dacia si Renault in prima luna din 2008
12.02.2009, 00:00 105

"In conditiile in care taxa de poluare (care intre lunile iulie si decembrie 2008 a avantajat importul de masini second-hand - n.red.) s-ar fi inregistrat si in ianuarie un import de autoturisme second-hand de peste 50.000 de unitati, in timp ce vanzarile de autovehicule nici nu s-ar fi apropiat de pragul de 5.000 de unitati", a spus Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania.

Cu toate ca luna ianuarie a fost una cu cele mai slabe rezultate din ultimii ani, aceasta s-ar putea sa nu fie cea cu rezultatele cele mai mici din 2009.
"Inca nu s-a ajuns la 'fundul sacului' si este posibil ca piata sa scada in continuare. Intrebarea care se pune acum este 'cat mai este pana la fundul sacului'. Minimul absolut va fi atins in prima parte a anului. Este greu de presupus ca va exista in 2009 o crestere precum anul trecut", a subliniat Popovici.
Automobile Dacia a inregistrat in prima luna a anului o scadere de peste 70% a vanzarilor, la 1.907 de autovehicule, dintre care 1.645 de autoturisme si 263 de vehicule utilitare. Volumul atins de constructorul autohton luna trecuta poate fi comparat cu vanzarile marcii Renault din ianuarie 2008. In acelasi timp, Dacia a atins pe piata locala o cota de piata de putin peste 23%, unul dintre cele mai scazute niveluri din ultimii ani. In conditiile in care uzina de la Mioveni a produs in ianuarie la o capacitate de 1.085 de unitati, cu 20% mai putin decat volumul de 1.360 de masini anul trecut, fabricii i-au fost necesare mai putin de doua zile pentru a acoperi cererea de pe piata locala. In luna ianuarie uzina de la Mioveni a produs autovehicule numai in intervalul 12-26 ianuarie, productia fiind reluata pe data de 9 februarie.
In acelasi timp, Porsche Romania a comercializat pe piata locala 1.659 de autovehicule, in scadere cu peste 55% fata de perioada similara a anlui trecut, in timp ce cota de piata a celui mai mare importator a ajuns la 22%, fata de aproximativ 18% in prima luna a anului trecut.
Cea mai vanduta marca de import in ianuarie a fost Volkswagen, cu 1.027 de autovehicule, in scadere cu 38% fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce cota de piata a brandului a crescut de la 7% la 12%.
Hyundai s-a mentinut si in prima luna a acestui an pe pozitia secunda in topul marcilor de import, cu 641 de autovehicule, in crestere cu 14% si o cota de piata de 7,8%, fata de 2,4% in ianuarie 2008.
Cea mai vanduta marca premium s-a mentinut si in luna ianuarie Audi, cu 74 de autoturisme comercializate, urmata de BMW, cel mai bine vandut brand de lux din 2007, in timp ce Mercedes a comercializat 47 de autoturisme.
In opinia lui Brent Valmar, directorul general al Porsche Romani, alaturi de criza financiara, care a dus la blocarea creditelor, si importurile de masini second-hand din Europa de Vest, un alt factor care a influentat negativ piata auto au fost declaratiile actualului guvern legate de posibila modificare a taxei de poluare. "O greseala fundamentala a Guvernului a fost ca nu a iesit sa spuna clar ce se va intampla cu aceasta taxa", a spus Valmar.
El a adaugat ca incepand cu luna ianuarie a acestui an pentru majoritatea clientilor care au achizitionat un automobil imaginea de marca a acestuia a contat mult mai mult decat in anii anteriori.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO