Eveniment

Piata auto mai asteapta doar deblocarea creditelor

Piata auto mai asteapta doar deblocarea creditelor

Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia: Dacia a decis ca incepand cu luna martie nivelul productiei sa fie majorat la 1.200 de unitati zilnic, fata de 1.085 in prezent, datorita cresterii cererii din Germania

19.02.2009, 19:37 32

"Pentru piata locala noua forma a taxei de poluare reprezinta o a doua parghie de dezghetare a industriei auto, dupa programul de reinnoire a parcului auto. Aceste doua decizii, cumulate cu reducerile practicate de dealeri, vor ajuta la ameliorarea situatiei din prezent a pietei auto", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, care mai detine si functia de presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

Executivul a decis in ultima sa sedinta reducerea taxei de poluare cu o treime, in raport cu valoarea triplata aplicata incepand cu data de 15 decembrie 2008. Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) considera ca aceasta decizie va permite iesirea din "perioada de asteptare", declansata odata cu triplarea taxei la 15 decembrie si cu declaratiile legate de posibila eliminare a acesteia dupa aceea.
"De acum incolo, prin masura adoptata de Executiv clientul nu mai are acea incertitudine, care a blocat piata in ultimele doua luni. Acum totul depinde de finantare. In acest moment deblocarea pietei auto depinde aproape in totalitate de acordarea de credite", a spus Ernest Popovici, presedintele APIA.
Produsele de finantare oferite de dealeri si importatori in parteneriate cu diferite banci nu vor avea un rol determinant in ceea ce priveste decizia clientului de a achizitiona sau nu un anumit model, dar va avea cu siguranta o influenta asupra deciziei acestuia, potrivit oficialului APIA. In conditiile in care vanzarile de autoturisme au scazut cu 63% in luna ianuarie, iar piata totala cu 65%, la 8.200 de unitati, acelasi nivel va fi inregistrat si in februarie, potrivit jucatorilor din piata.
"Chiar si in aceste conditii, vanzarile de autoturisme din Romania vor fi la un nivel de 75-80% comparativ cu 2008. Acum singurii factori care vor afecta piata auto de la noi sunt bancile, prin acordarea de credite cu dobanzi mai mari ca anul trecut, si puterea de cumparare a clientilor", a subliniat Stroe. Vanzarile Dacia din Germania si Franta au inregistrat o crestere exploziva in ultimele saptamani.
"Numai din Germania am inregistrat in ultimele trei saptamani peste 30.000 de comenzi. In prezent piata locala a coborat pe locul trei in ceea ce priveste vanzarile Dacia la nivel european, acesea fiind duble pe pietele vest-europene", a spus Constantin Stroe, care a subliniat ca Dacia a devenit una dintre cele mai vandute marci din Germania, depasind vanzarile mai multor constructori locali.
In Franta vanzarile Dacia au atins un nivel de 3.400 de unitati la nivelul lunii ianuarie, dublu fata de vanzarile din Romania, in timp ce in Germania vanzarile erau de peste 1.000 de unitati pe saptamana. "Din acest motiv Dacia a decis ca incepand cu luna martie nivelul productiei sa fie majorat la 1.200 de unitati, fata de 1.085 in primele doua luni ale anului. In 2008 productia Dacia era de 1.300 de masini pe zi. In plus, in trei zile de sambata, in data de 28 februarie, 14 si 21 martie la uzina de la Mioveni se va lucra in trei schimburi", a spus Stroe.
Cumulat cu prima de casare din programul "Rabla" din Germania, pretul Sandero porneste de la 5.000 de euro, iar cel al Logan Sedan de la 4.800 de euro. In Romania, cu prima de casare inclusa, de 3.800 de lei (circa 900 de euro), Logan Sedan va porni de la 5.500 de euro.
 
Taxa auto scade, dar tot avantajeaza rablele
Taxa de poluare in noua forma continua sa dezavantajeze atat modelele second-hand cat, si pe cele noi cu motoare de peste 2,0 litri, care nu respecta normele Euro 5. Astfel, in cazul unui BMW seria 3 cu motor de 2,0 litri care respecta standardele Euro 1 taxa va fi de 1.400 de euro, in timp ce daca masina este Euro 2, taxa creste la 5.000 de euro, dar scade in cazul celor Euro 3 la 2.400 de euro. Pana in decembrie, motorizarile Euro 5, hibridele precum si automobilele noi Euro 4 sub 2,0 litri vor fi exceptate de la plata taxei, in timp ce in cazul masinilor noi cu motoare Euro 4 de peste 2,0 litri taxa se reduce cu o treime. Astfel, pentru o Mazda CX-7 noua cu motor de 2,3 litri taxa va fi de 2.800 de euro, in timp ce pentru un SUV Renault Koleos cu motor de 2,5 litri pe benzina aceasta va fi de 2.600 de euro.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO