Eveniment

Publicitatea la ziare in emisiunile de stiri, interzisa

18.05.2005, 19:30 20

Posturile de televiziune nu mai pot face publicitate pentru presa scrisa in timpul emisiunilor de dezbatere sau in emisiunile informative, inclusiv cele sportive, conform unei instructiuni pe care au adoptat-o ieri membrii CNA, impreuna cu reprezentantii Clubului Roman de Presa (CRP). Prin publicitate, CNA intelege prezentarea sumarului, a unor date precum numarul de pagini, vizualizarea capului de ziar, a continutului publicatiilor si mentionarea repetata a titulului publicatiei. Ralu Filip, presedintele CNA, a precizat insa ca ziaristii de la diferite publicatii pot fi invitati in emisiuni pentru a-si exprima opinia in legatura cu evenimentele de interes public, iar in cazul in care un subiect este preluat dintr-o publicatie, numele acesteia poate fi mentionat. Cu toate acestea, jurnalistii invitati in emisiuni nu vor putea comenta un articol de presa care urmeaza sa apara in numarul de a doua zi al unui ziar, membrii CNA considerand ca prin aceasta s-ar face publicitate ziarului respectiv, publicul fiind invitat, de fapt, sa il cumpere. In ceea ce priveste emisiunile de tip "revista presei", in cadrul acestora pot fi citate si vizualizate articole din ziare, fara insa a se vizualiza capul ziarului. Cristian Tudor Popescu, presedintele CRP, a spus referitor la ziarele promovate pe TV prin emisiuni care le poarta numele, ca aceasta problema este una veche, identificata la Club de mai mult de un an. "Problema se leaga de notiunea de trust", a spus el, aratand ca CNA ar trebui sa se gandeasca daca acest tip de promovare este sau nu publicitate neloiala. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO