Revoluţia fiscală a guvernului PSD. Un contabil dintr-o firmă care aplică split TVA: Este un haos, este o pierdere de timp inutilă, fără niciun efect benefic! Primele mărturii de la cei care au decis să aplice split TVA arată că sunt necesare resurse suplimentare semnificative

29 nov 2017 Autori: Adelina Mihai , Cristian Hostiuc

Valentina Saygo, managing partner la firma de consultanţă fiscală Ask for Accounting

Primele mărturii din firmele care au decis să aplice split TVA, care este opţional pentru firme de la 1 octombrie, arată că sunt necesare resurse suplimentare semnificative. „Nici cu 10 telefoane pe zi la Trezorerie nu ne înţelegeam“.

O mărturie a unui contabil din ca­drul unei firme care a aplicat TVA split de la 1 octom­brie arată că au fost ne­ce­sare resurse supli­men­­ta­re semnificative pentru a admi­nis­tra noi­le proceduri şi că siste­mul este com­plet neclar, ba mai mult, aproa­pe de haos.

„Conducerea companiei unde lucrez a decis să aplice split TVA de la 1 octom­brie, datorită facilităţilor. Nu am avut niciun cuvânt de spus, a trebuit să mă confor­mez. Este haos! Trei oameni blocaţi să ţină evidenţa strictă a plăţilor şi încasărilor.

Cu tre­zo­reria nu se putea lucra, aveam cu ei în octom­brie zece telefoane pe zi în care le ex­plicam eu ce şi cum se face“, a spus un con­tabil, citat de Tax Advisors, cea mai puternică comu­nitate de profesionişti contabili de pe Facebook. În plus, el a mai spus că a fost ne­voit să deschidă un cont la o bancă pentru ca operaţiu­nile să fie mai facile şi pentru că nu se poate lucra online cu Trezoreria.

„Au mai deschis în Trezorerie încă un cont intermediar, prin care tre­buie să plimb sumele. Fac situaţii extra­­contabile pentru a-mi veri­fica con­tinuu sumele TVA. La plă­ţile par­ţiale groaznic, la avan­suri de ase­menea. Dau telefoane inutile cli­enţilor ce nu aplică split pentru a le explica cum să-mi facă plăţile. Este o pierdere de timp inutilă, fără niciun efect benefic“, a mai spus contabilul.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.11.2017

 
Cuvinte cheie:
contabil
, split TVA
, haos
, plati
, incasari
, anaf
, buget
, disfunctionalitati
, consultanta
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide