Eveniment

Tabloul consumului privat la început de toamnă: Consumul de alimente scade, dar pentru modă şi cosmetice există apetit de shopping. Deschiderea şcolilor şi traficul de pe şosele se vede şi în vânzările de carburant

Autor: Cristina Roşca

09.11.2022, 08:30 237

Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a crescut în septembrie 2022 versus aceeaşi lună a anului trecut cu 2,5% în serie brută La o analiză mai atentă pe segmente însă, evoluţia variază puternic Datele sunt deflatate, se referă la vânzările în volum, nu la cele în valoare.

În prima lună de toamnă, marcată de deschiderea şcolilor şi de revenirea oamenilor din vacanţă, consumul privat a crescut cu 2,5% în serie brută, faţă de septembrie 2021, cel mai lent ritm din ultimul an şi jumătate. Doar în iulie ritmul a mai fost similar.

Viteza de creştere sau chiar de scădere a cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, este diferită însă în funcţie de segmentul de retail analizat. Spre exemplu, deschiderea şcolilor şi, în general, traficul de pe şosele se vede în vânzările de carburant, care cresc cu puternic, cu 13,6%. Românii afirmă că şoselele sunt pline, iar traficul este mai aglomerat ca oricând, deşi preţurile la benzină şi motorină sunt la un nivel maxim record. Şi mallurile sunt pline, magazinele de modă şi cosmetice fiind asaltate de consumatorii în căutarea celor mai noi creaţii. Astfel, vânzările de haine şi pantofi au un plus 6,8%, iar cele de medicamente şi cosmetice (analizate împreună) cresc cu 4,8% an la an în septembrie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO