Eveniment

ZF la 19 ani. Drumul spre prima pagină

ZF la 19 ani. Drumul spre prima pagină

Autor: Sorin Pâslaru

17.11.2017, 00:06 266
În fiecare zi redactorii Ziarului Financiar caută în noianul de informaţii cele mai relevante ştiri care alcătuiesc agenda zilei în business.

Creşterea cifrei de afaceri, de profit, de salarii, evoluţia numărului de angajaţi, noi investiţii sau noi produse constituie “pâinea” zilnică a jurnaliştilor de business.

Însă mai mult decât atât, miza primei pagini este de a scoate în faţă resorturile din spatele acţiunilor de business. Cum a ajuns banca X la cea mai bună percepţie a clienţilor? Pe ce se bazează profitul obţinut de banca Y? Cum de profitul operaţional al producătorului de bere Z s-a dublat într-un singur an? Ce dividende o să plătească compania T?

Resorturile din spatele acţiunilor de business care determină rezultatele afişate apoi de Ministerul Finanţelor sau de Registrul Comerţului sunt adevărata ştire.

Un şef de bancă spunea recent angajaţilor că este mulţumit de faptul că deciziile privind diverse proiecte nu mai trebuie luate în biroul său şi că un grad mai mare de independenţă la toate nivelurile de management din cadrul băncii multiplică resursele de creştere ale organizaţiei.

Structura unei organizaţii şi resorturile de funcţionare ale acesteia se văd ulterior în cifre: venituri, profitabilitate, productivitate.

Se spune că Hitler a pierdut războiul cu Stalin pentru că infanteria, aviaţia, tancurile şi artileria germane erau în armate separate, în timp ce armata Rusiei era organizată pe fronturi. Fiecare front includea infanterie, tancuri, aviaţie şi artilerie astfel încât resursele necesare erau accesate coordonat, fără implicarea factorilor de decizie de la vârf. Poate fi adevărat sau nu.

Însă construcţia unei organizaţii şi funcţionarea acesteia sunt factori esenţiali în obţinerea unui rezultat.

Ziarul Financiar încearcă să vadă dincolo de cifre şi de logo-uri, în voinţa şi determinarea liderilor modul cum unele organizaţii câştigă în faţa altora în ochii şi buzunarul consumatorilor.

Ce este relevant din miile de informaţii din jur, ce foloseşte businessului, ce structură trebuie urmărită în relatare?

Oamenii citesc un ziar să se infor­meze, dar de multe ori ca­ută să citească fiecare ceea ce crede despre o situaţie sau alta.

Este o muzică de care au nevoie cotidian, un ritm pe care îl caută pentru a-şi cons­trui o imagine asupra lumii.

Ziarul Financiar aduce în fiecare zi pe prima pagină nu numai cele mai importante ştiri de business, cât starea de a respira în lumea cifrelor, a ambiţiei de a întreprinde şi de a schimba lumea.

sorin.pislaru@zf.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO