Info

Compania Mit Clima dă tonul inovaţiei în piaţa soluţiilor de climatizare şi mizează pe sustenabilitate şi eficienţă

Articol cu conţinut publicitar

10.04.2023, 09:00 3750

Compania românească Mit Clima, liderul pieţei locale pentru soluţii de climatizare, ţinteşte afaceri de 20 mil. euro pentru anul 2023 şi pariază pe sustenabilitate şi pe tehnologii avansate de încălzire, răcire şi aer condiţionat (HVAC), într-o lume aflată în schimbare, în care criza climatică schimbă regulile jocului. 

„Trăim o perioadă instabilă din punct de vedere climatic şi ne-am luat un angajament în ceea ce priveşte sustenabilitatea. Oferim clienţilor noştri soluţii prin care să-şi reducă amprenta de carbon şi consumul de energie şi promovăm produse eficiente din punct de vedere energetic”, a declarat Andreas Florea, project manager Mit Clima Distribution.

Furnizorul de soluţii de climatizare a organizat joi evenimentul Mit Clima HVAC Convention 2023, unde compania a prezentat cele mai noi realizări, parteneriate, planuri şi proiecte ale sale. La acest eveniment au participat peste 200 de clienţi, distribuitori, proiectanţi, dezvoltatori, consultanţi şi furnizori ai companiei, de două ori mai mulţi decât în 2019, adică ultima dată când a fost organizată această conferinţă.

„Ne reîntâlnim cu mare bucurie după trei ani de pandemie în care am respectat şi încurajat responsabilitatea socială. Calitatea muncii noastre ne-a adus şi satisfacţie. În tot acest timp, familia noastră a devenit şi mai mare. Acum, numărul partenerilor şi al furnizorilor noştri a crescut şi mai mult. Continuăm colaborările cu seriozitate şi apreciere. Astăzi, HVAC Convention ne aduce în lumina noutăţilor şi a comunicării benefice, în care productivitatea şi satisfacţia transformă societatea într-un mediu mai bun!”

Mit Clima Distribution este importator şi distribuitor cu parteneriate de lungă durată sau exclusive, cu jucători de renume, precum Mitsubishi Electric, Hisense, Stulz, Evapco sau HiDew. Chiar înainte de pandemie, Mit Clima anunţa parteneriatul cu conglomeratul chinezesc Hisense şi începea să distribuie pentru prima dată în România produsele acestuia. Până acum, Hisense s-a dovedit deja o mutare de business de succes.

În ultimii ani, Mit Clima a introdus în portofoliu şi alte soluţii de succes care sunt implementate în proiecte de referinţă. Spre exemplu, compania a devenit în 2022 partener al producătorului de soluţii de răcire Evapco, ale cărui chillere şi turnuri de răcire sunt implementate în proiectele unor jucători precum producătorul de medicamente Gedeon Richter sau producătorul de motoare şi generatoare Electroprecizia Săcele.

Un alt partener strategic care a intrat în portofoliul companiei româneşti în ultimii ani este Stulz, un producător reprezentativ pentru piaţa de soluţii de răcire pentru servere şi echipamente IT sau echipamente telecom. Mit Clima a dus astfel de soluţii în proiecte precum Amazon Iaşi sau un centru de date al STS.

„Cred că zona IT este o piaţă care creşte accelerat în momentul de faţă, apar centre de date peste tot, am avut proiecte la Amazon Iaşi, la STS, şi vor mai apărea şi alte proiecte de la Amazon. Din punctul meu de vedere, aceasta este piaţa în care vedem cea mai mare creştere. Mit Clima prezintă cele mai moderne şi eficiente soluţii de climatizare pentru sectorul IT”.

Calitatea produselor şi serviciilor oferite, corelată cu parteneriatele strategice, s-au tradus pentru Mit Clima într-o creştere a cifrei de afaceri, chiar şi în timpul pandemiei. În anul 2021 cifra de afaceri s-a situat la circa 13 milioane de euro, în timp ce în 2022 s-a apropiat deja de 17 milioane de euro. Pentru anul 2023 compania ţinteşte o nouă creştere, până la aproximativ 20 de milioane de euro.

Soluţiile de încălzire, răcire şi aer condiţionat din portofoliul Mit Clima au fost implementate în proiecte variate, de la segmentul logistic şi industrial, până la retail, HoReCa, rezidenţial, facilităţi sportive, militar, şi nu numai. Printre acestea se numără Stadionul Rapid, Ikea Timişoara, Stejarii Residence, One Verdi, Hotel Ibis sau Baza Militară de la Lugoj.

,,Unul dintre marile proiecte la care lucrăm este IKEA. Soluţiile de climatizare dezvoltate de noi sunt atât de eficiente încât reuşim performanţa ca, în urma ultimelor teste, să certificăm şi să replicăm această implementare pentru magazinele IKEA la nivel global.” a declarat Bogdan Popescu, sales manager Mit Clima.

Un al producător cu care compania a început colaborarea în ultimii doi ani este LMF Clima, un producător de recuperatore de căldură, iar în cadrul evenimentului de joi compania a anunţat o nouă colaborare, cu producătorul de centrale de tratare ACS Klima.

Planurile Mit Clima

Sustenabilitatea şi eficienţa sunt noile cuvinte de ordine, iar Mit Clima îşi doreşte să rămână de fiecare dată în avangarda tehnologiei şi a inovaţiei şi să vină în întâmpinarea nevoilor clienţilor cu cele mai bune soluţii.

Scăderea cotei globale de dioxid de carbon în producţie, normele de ventilaţie care au intrat în vigoare în 2019, standardele de proeictare nZEB pentru clădiri şi avansul energiei regenerabil sunt doar câteva dintre elementele care modelează piaţa în ultimii ani, dar mai ales în anii ce vor veni.

De aceea, Mit Clima continuă să-şi dezvolte şi să-şi extindă abordarea pentru piaţa HVAC din România şi să aducă în portfoliu tehnologii noi în mod constant. Eforturile companiei se concentrează în continuare pe digitalizare end-to-end, noi parteneriate strategice şi pe capacităţile de stocare – unde a investit într-un depozit de 3.000 mp, mult mai mare decât depozitul anterior.

„Digitalizarea este un proces pe care l-am început, ne dorim ca într-un orizont de timp mediu să puteţi să vă vedeţi ofertele, să puteţi vedea stocurile, să vedeţi comenzile plasate, să vedeţi stadiul comenzilor, când ajung, prin intermediul cărui furnizor de servicii vor ajunge la dumneavoastră. Dorim o digitalizare end-to-end”, a spus Bogdan Popescu.

Cu un portofoliu de furnizori în creştere şi cu o gamă de produse în continuă expansiune, Mit Clima ar putea deschide în viitor mai multe hub-uri logistice la nivel naţional.

„În viitor vom deschide mai multe hub-uri logistice la nivel naţional, iar prin digitalizare aspirăm să creăm o platformă prin care toţi clienţii pot să rezerve un serviciu sau să plaseze o comandă în doar câteva clipe”, a declarat Andreas Florea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO