Info

Gift Idea. Secretele vânzării cadourilor corporate de 3,5 mil EUR/an

ADVERTORIAL

Vlad Prioteasa şi Cosmin Poenaru, cofondatori Gift Idea

Vlad Prioteasa şi Cosmin Poenaru, cofondatori Gift Idea

Autor: Publicitate

04.10.2023, 08:00 446

Gift Idea a luat naştere în 2012, iar după 11 ani de activitate compania este lider pe piaţa cadourilor corporate din România. Compania se concentrează pe segmentul corporate, modelând fiecare proces şi flux de lucru pe acest model de business.

Vlad Prioteasa, co-fondator Gift Idea ne spune câteva dintre secretele acestui business.

 

De ce lansati catalogul de Cosuri Craciun in luna septembrie?

”Pentru a putea gestiona un volum atat de mare de comenzi, am transmis clientilor, iar acestia au inteles ca trebuie sa plaseze comenzile pentru sezonul Crăciunului din timp (în lunile septembrie-octombrie-noiembrie), cu livrare ulterioară spre sfârşitul lunii noiembrie. Venim in sprijinul celor care se organizeaza din timp si cu discounturi de precomenzi generoase. Pe măsură ce se apropie perioada sărbătorilor de iarnă, stocurile de produse se epuizează, iar produsele importate nu pot fi -reaprovizionate în timp util. De aceea, in fiecare an, comenzile de aprovizionare sunt transmise furnizorilor cel târziu până în luna iunie, din considerentele unor volume mari de marfă şi a duratei de producţie, ce poate ajunge între 6 şi 8 săptămâni, deoarece lucram direct cu producatori.

Cum reuşiţi să gestionaţi un volum atât de mare de cadouri într-un timp atât de scurt?

An de an îmbunătăţim fiecare etapă a activităţilor noastre, începând de la procesul de ambalare şi până la livrare, implementând cu succes soluţii avansate precum sistemele ERP (Enterprise Resource Planning) şi WMS (Warehouse Management System) care, pe de o parte au redus costurile, iar pe de altă parte au crescut productivitatea, generând un impact semnificativ asupra eficienţei noastre operaţionale. În plus, trasabilitatea produselor, din momentul în care intră în depozit şi până câd ajung la client, este unul dintre elementele care ne oferă transparenţă şi siguranţă pe durata întregului proces.

O sursă valoroasă de învăţare a fost colaborarea noastră cu reţelele de retail, prin intermediul cărora comercializăm produsele noastre, iar interacţiunile constante cu partenerii şi clienţii B2B, ne-au ajutat sa ne perfecţionăm în fiecare etapă a businessului nostru.

La cât estimaţi piaţa coşurilor cadou din România? Consideraţi că mai este loc de creştere?

În România, piaţa coşurilor cadou este încă -tanara comparativ cu alte ţări care au deja o tradiţie în această industrie. Avem Olanda, care a început să exploreze această piaţă încă din anii 1970, sau Italia, care în anii 1980 a început să dezvolte acest segment.

În prezent, evaluăm dimensiunea pieţei cadourilor corporate din România la aproximativ 20-25 milioane de Euro, dar observăm un potenţial de expansiune în anii următori, cu oportunităţi şi provocări pentru cei implicaţi.

Deşi pare o afacere uşor de gestionat, de la an la an, numeroase companii care aleg să intre pe această nişă de business aleg să renunţe. Pentru a asigura succesul în acest domeniu, sunt esenţiale condiţiile adecvate pentru stocarea produselor, soluţii logistice eficiente pentru depozitare şi livrare, precum şi o echipă bine organizată care se ocupă exclusiv de ambalare. În plus, este necesară o forţă de muncă constantă pe tot parcursul anului pentru a susţine operaţiunile în contextul fluctuaţiilor de vânzări specifice sezonului.

Desigur, loc de creştere există, iar avantajele fiscale oferite angajatorilor, care le permit acestora să ofere ofere angajaţilor cadouri în valoare de 300 de lei (deductibili) cu ocazia unor evenimente precum 1-8 Martie, Paştele, 1 Iunie şi Crăciunul, contribuie la dezvoltarea acestei industrii.

 

Cum a rezistat Gift Idea 11 ani în condiţiile în care majoritatea firmelor dispar în primii 3 ani?

Atât eu, cât şi partenerul meu, Cosmin Poenaru, adorăm provocările şi considerăm concurenţa ca o sursă benefică de inspiraţie. Îmi place să cred că spiritul nostru competitiv ne împinge să progresăm, să găsim soluţii inovatoare, să ne reinventăm în mod constant şi să evităm stagnarea.

Împreună am diversificat canalele de vânzare pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienţilor noştri. Am dezvoltat reţele de retail şi parteneriate cu revânzători şi, am introdus alte sezoane, în afara celor tradiţionale de Crăciun şi Paşte, precum 1-8 Martie şi 1 Iunie, care înregistrează creşteri de la un an la altul.

De asemenea, ne-am focalizat eforturile pentru a îmbunătăţi gama noastră de produse şi continuăm să colaborăm strâns cu producători de renume, capabili să facă faţă cererilor crescute. Suntem onoraţi să vedem tot mai mulţi producători şi furnizori care îşi doresc să colaboreze cu noi, însă listarea unui furnizor în catalogul Gift Idea ţine de un proces riguros, în care producătorul trebuie să îndeplinească -anumite standarde.

Aşa am reuşit sa devenim liderii pieţei de cadouri corporate, să câştigăm încrederea clienţilor noştri şi să rezistăm pe piaţa, indiferent de provocarile economice pe care le-am întâlnit.

 

Cu ce vă ocupaţi în timpul anului, când nu este sezon?

Ştim cu toţii zicala "repetiţia e mama învăţăturii", iar pentru noi reprezintă o filozofie pe care o abordăm cu seriozitate şi dedicare. În extrasezon ne concentrăm cu aceeaşi intensitate asupra activităţilor noastre şi punem bazele pentru succesul viitor. Fiecare detaliu contează, de la -realizarea cataloagelor, la negocierile cu furnizorii, de la optimizarea proceselor interne la dezvoltarea abilităţilor noastre prin cursuri de perfecţionare.

Cheia abordării noastre este participarea activă la târguri specializate din întreaga lume. De la expoziţii de dulciuri şi băuturi din Italia, Franţa, Germania şi până în China, călătorim pentru a descoperi cele mai noi trenduri şi oportunităţi de inovare. Aceste evenimente nu sunt doar oportunităţi de a ne promova, ci şi modalităţi de a învăţa din experienţele altora şi de a identifica direcţiile în care industria se îndreaptă.

Cu toate că afacerea noastră pare a fi orientată către un sezon specific, acesta reprezintă doar o parte din întregul proces. Realizarea vânzărilor în sezonul respectiv este doar vârful icebergului. În spatele fiecărui produs vândut se ascund o serie de etape complexe. De la concept, dezvoltare şi testare a produsului, până la alegerea furnizorilor potriviţi, negocierea termenilor, obţinerea certificărilor necesare şi ajustarea detaliilor de marketing, fiecare pas este crucial pentru a asigura succesul final.

Ne pregătim temeinic înainte de sezonul de vânzări, iar acesta este elementul care ne  diferenţiază şi ne propulsează în business. Pregătirea constantă, învăţarea din experienţe şi adoptarea inovaţiilor ne asigură poziţionarea în piaţă şi ne ajută să ne îndeplinim obiectivele pe termen mediu şi lung.

 

Aţi luat în calcul o vânzare a business-ului?

Am primit două propuneri de achiziţie, din partea unui holding şi a unui fond de investiţii. Deşi nu am reuşit să ajungem la un acord comun, discuţiile au reprezentat o oportunitate valoroasă pentru noi. Ne-au ajutat să ne analizăm procesele în profunzime şi să identificăm noi modalităţi de îmbunătăţire şi perfecţionare. Faptul că am atras interes din partea acestor entităţi ne încurajează şi ne confirmă că suntem pe drumul cel bun.

Suntem conştienţi că avem încă multe provocări şi oportunităţi de explorat şi suntem încrezători în potenţialul de creştere al Gift Idea. Mai mult, luăm în calcul posibilitatea de a achiziţiona noi un competitor, cu ajutorul căruia să putem diversifica activităţile noastre şi să deschidem o nouă linie de business.

 

Cum este în prezent Gift Idea faţa de acum 5 ani?

Nucleul Gift Idea este chiar echipa sa. Orice afacere antreprenorială, într-un anumit moment, nu mai depinde doar de asociaţi. Situaţia de acum 5 ani era cu totul diferita. De atunci am evoluat semnificativ prin crearea de departamente şi recrutarea de profesionişti pregătiţi, capabili să contribuie la dezvoltarea businessului.

Implicarea activă a echipei în fiecare proces, încrederea şi sprijinul lor, ne-au ajutat să atingem obiectivele şi să ajungem acolo unde ne-am propus - lideri pe piaţa cadorurilor corporate, cu peste 2 milioane de produse ambalate şi peste 3,5 milioane de euro/an cifră de afaceri.

Am simţit nevoia de a face un pas decisiv către utilizarea unui software avansat pentru a eficientiza procesele noastre. Am investit în tehnologii de ultimă generaţie pentru depozitele noastre, am creat medii de lucru excelente şi am automatizat etapele de selectare, ambalare şi livrare prin implementarea unui software specializat pentru gestionarea logistică.

Ce doriţi să îmbunătăţiţi în următorii ani?

În primul rând ne dorim să rămânem, în continuare, o companie de încredere pentru clienţii noştri şi un partener de încredere pentru furnizori. În acelaşi timp, ne propunem să servim un număr din ce în ce mai mare de clienţi, deoarece in ultimii 6 ani cererea a depasit capacitatea noastra de productie, iar in acest sens lucram la cresterea si dezvoltarea acesteia..

În plus, vom lansa o nouă platformă inovatoare a site-ului, unde clienţii vor putea regăsi într-un singur loc toate informaţiile legate de comenzi, de la facturi şi documente până la urmărirea livrarilor şi actualizări automate. Astfel, ne propunem să aducem un plus de confort şi claritate în relaţia noastră cu fiecare dintre clienţii noştri.

Cu ce provocări v-aţi confruntat în pendemie?

La fel ca majoritatea business-urilor şi pe noi pandemia ne-a lovit în mod neaşteptat. Îmi amintesc de momentul în care am rămas cu un TIR întreg de panettone nevândut, de Paşte, în 2020.

Cu un simţ al intuiţiei bine dezvoltat, am prevăzut că firmele vor întâmpina dificultăţi în a organiza petreceri de sfârşit de an, având în vedere restricţiile impuse de pandemie. Am înţeles că acestea vor căuta alternative pentru a-şi menţine angajaţii motivaţi şi pentru a fideliza relaţiile de business. Având în vedere o concurenţa, temătoare şi ea, conform zicalei ”nu rişti, nu câştigi”, am decis să ne asumăm un risc calculat, aducând mai multă marfă pentru perioada Crăciunului decât în anii anteriori. Decizie care s-a dovedit a fi o strategie câştigătoare, care ne-a adus nu doar clienţi noi, dar ne-a şi ajutat să ne menţinem pe trendul ascendent al cifrei de afaceri.

Cum vedeti Gift Idea peste 5 ani?

Gift Idea este un model de succes pentru tinerii absolventi şi dovada că poţi realiza ceea ce visezi pornind de la 0, cu condiţia să crezi în tine si să munceşti enorm.

Cred cu tărie ca Gift Idea va seta în continuare standardul în ceea ce priveşte cadourile corporate, aşa cum bine o face de peste 11 aniVom începe în curând să livrăm în toată Europa.

Gift Idea nu este doar o companie, este de fapt un motor de cautare de coşuri cadou.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO