Info

HORNBACH IT HUB în România: Inovaţie şi echilibru global în dezvoltarea tehnologică

Advertorial

HORNBACH IT HUB în România: Inovaţie şi echilibru...

Autor: Publicitate

22.03.2024, 07:00 200

În era digitală în continuă evoluţie, adaptarea rapidă şi inovaţia sunt cheia pentru succesul oricărei companii. HORNBACH îşi consolidează eforturile tehnologice prin lansarea unui IT HUB în România. Am stat de vorbă cu Andreas Schobert, CTO şi membru al Consiliului de Conducere al HORNBACH Baumarkt AG, pentru a afla motivaţia din spatele acestei decizii strategice, precum şi viziunea şi planurile pentru viitorul HUB-ului IT.

HUB-ul IT din România nu doar că va susţine operaţiunile globale ale HORNBACH, dar va servi şi ca un centru de inovare, focalizat pe proiecte menite să revoluţioneze modul în care compania interacţionează cu clienţii şi gestionează operaţiunile sale. Prin recrutarea celor mai bune talente şi oferind un mediu de lucru dinamic şi stimulativ, HORNBACH îşi propune să devină un punct de referinţă în domeniul tehnologiei retail.

 
  • Care este activitatea de bază a IT HUB?

Activitatea principală a HUB-ului IT este de a consolida soluţiile tehnologice pentru HORNBACH prin creativitate internaţională şi expertiză IT românească. 

  • De ce a fost aleasă România pentru acest proiect?

În primul rând, România oferă multe talente foarte competente în domeniul IT, care nu numai că au ceva de oferit din punct de vedere tehnologic, dar doresc să facă parte din ceva mai mare. Echipa noastră din România înţelege că nu este vorba doar de a produce coduri, ci că fiecare linie de cod face parte din ceva care face diferenţa faţă de niveluri mai ridicate de satisfacţie a clienţilor.

Al doilea motiv este dat de faptul că avem deja succes pe piaţa românească prin magazinele HORNBACH şi oferim un mediu de dezvoltare foarte interesant cu abordarea noastră interconectată de retail - atât din punct de vedere tehnic, cât şi din punct de vedere al oamenilor. Pentru a ne asigura că putem continua să oferim caracteristici de diferenţiere reală, avem nevoie să experimentăm şi să înţelegem noi înşine modelul nostru de afaceri în fiecare zi. Care sunt problemele care îi mişcă pe clienţii noştri, unde putem oferi soluţii mai bune pentru colegii noştri din magazine, logistică şi merchandising? Fără un go-and-see real, acest lucru nu ar fi posibil. Tocmai de aceea, România este o locaţie ideală pentru noi pentru a face HORNBACH mai bun, în general.

  • Care sunt avantajele pe care le are România, din perspectiva dvs., pe zona de servicii IT?

Pe de-o parte, nivelul de formare şi expertiză din România este la cel mai înalt nivel european şi, pe de altă parte, există o mare afinitate pentru gândirea holistică a tehnologiilor. Un exemplu este interacţiunea dintre dezvoltare şi securitatea IT.  Dezvoltatorii români învaţă de la început că securitatea prin proiectare este necesară.

  • De ce aţi luat decizia de a deschide un HUB IT vs. a externaliza aceste procese?

Motivul este simplu: aşa cum am menţionat mai sus, este vorba despre dezvoltarea unor soluţii cu adevărat diferenţiatoare pentru clienţii şi angajaţii noştri. Cum se poate realiza acest lucru dacă nu fac parte din HORNBACH? Cum se poate realiza acest lucru dacă nu am înţeles ce înseamnă să fii nr. 1 în proiecte? Cum pot eu, ca persoană din afara organizaţiei, să traduc aceste cerinţe în sisteme şi coduri dacă nu ştiu ce contează? Tocmai de aceea este foarte important pentru noi să avem partea esenţială a dezvoltării în interiorul companiei.

  • Ce tip de proiecte va desfăşura acest IT HUB?

Iniţial, accentul va fi pus pe proiectele din segmentul magazinului online. Alte proiecte interesante din modelul nostru de afaceri interconectat de vânzare cu amănuntul vor fi adăugate apoi, pas cu pas. Mă bazez, de asemenea, pe echipa HUB-ului IT că va extinde proactiv propria gamă de servicii şi că va dezvolta propriile idei de îmbunătăţire a sistemelor noastre.

  • Mai există astfel de HUB-uri şi în alte ţări?

Nu în acest moment. Privim dezvoltarea pas cu pas. Prin urmare, HUB-ul IT din România reprezintă baza pentru internaţionalizarea tehnologiei HORNBACH.

  • IT HUB-ul din România deserveşte în mod egal toate ţările sau preponderent România?

Accentul este pus pe dezvoltarea întregului nostru sistem IT pentru toate ţările în care HORNBACH este prezent. Acesta este motivul pentru care HUB-ul IT din România deserveşte în primul rând întregul Grup. În anumite cazuri vom procesa, de asemenea, problemele locale din România direct în acest HUB, deoarece acest lucru ne va aduce rapiditate şi calitate.

  • Câte persoane sunt angajate în acest moment?

HUB-ul IT abia a fost lansat, ceea ce înseamnă că echipa noastră Fantastic Four este deocamdată mică, dar va creşte rapid, cererea fiind mare.

  • La ce număr de angajaţi aveţi în plan să ajungeţi până la final de an?

Sperăm să ajungem la un nivel cu două cifre până la sfârşitul anului. Cu toate acestea, vom acorda prioritate calităţii în detrimentul cantităţii, deoarece avem nevoie de oameni potriviţi. Vizăm persoane care sunt dezvoltatori excelenţi şi care sunt interesaţi să contribuie la modelarea întregului nostru model de afaceri pentru viitor.

  • Unde este localizat şi cine este managerul acestui HUB?

Echipa noastră are sediul în Bucureşti şi este condusă de Andrei Arabolea, un adevărat nativ HORNBACH, recrutat ca manager de top pentru acest rol. Datorită experienţei sale în dezvoltarea magazinului online HORNBACH şi a cunoştinţelor sale despre modelul nostru de afaceri interconectat, precum şi a stilului său de management centrat pe clienţi şi angajaţi, Andrei este perfect pentru această provocare.

  • Ce poziţii aveţi deschise în acest moment?

Puteţi găsi posturile vacante pe site-ul nostru – www.hornbach.ro. Dar ceea ce este mult mai important: dacă cineva crede că poate ajuta HORNBACH cu talentele sale şi doreşte să creeze ceva măreţ împreună cu noi, atunci poate aplica în mod direct.

  • Care sunt principalele provocări pe care le aveţi în procesul de recrutare?

Este vorba mai puţin despre găsirea celor mai buni dezvoltatori şi mai mult despre găsirea unor oameni care se potrivesc cu HORNBACH, oameni care vor să facă diferenţa. Desigur, acest lucru necesită şi competenţe bune ca dezvoltator, dar factorul decisiv este dorinţa de a se dezvolta în continuare pe baza gamei de competenţe existente. Astfel, căutăm dezvoltatori care, indiferent de cât de buni sunt, nu sunt nici pe departe la finalul călătoriei lor de învăţare.

  • Care sunt avantajele pe care le aveţi pe piaţa muncii, de ce ar dori un candidat să vină să lucreze în IT HUB-ul HORNBACH?

Echipa HORNBACH este pur şi simplu fantastică şi este o adevărată plăcere să lucrezi cu ea.  Dezvoltăm magazine web, proiectăm sisteme ERP, construim soluţii pentru logistică, pentru merchandising şi aşa mai departe. Nu există niciodată un moment de plictiseală. Şi chiar mai bine, există întotdeauna şansa de a juca un rol activ. Şi, în cele din urmă, suntem o companie de succes şi în creştere, ceea ce înseamnă că există, de asemenea, o multitudine de oportunităţi de dezvoltare profesională.

  • Care sunt cerinţele esenţiale pentru a accesa un astfel de job?

Pe lângă abilităţile tehnice IT uşor de înţeles, dorinţa de a face diferenţa şi de a se bucura de lucrul într-o echipă internaţională sunt premise utile. Deoarece cooperarea internaţională este importantă pentru noi, limba engleză este, de asemenea, o cerinţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO