Info

(P) De ce sunt mai rentabile anvelopele noi

Autor: Publicitate

06.09.2023, 14:14 42

Este suficient să deschideţi orice site de anunţuri şi să căutaţi anvelope de ocazie şi veţi găsi o mare varietate de oferte. Dar, dacă la prima vedere poate părea o idee bună să vă echipaţi maşina cu un set de pneuri rulate, la o analiză mai atentă veţi vedea că nu este deloc aşa; ba chiar din contră.

În teorie, orice anvelopă nouă cumpărată anul trecut, anul acesta este deja o anvelopă rulată, ceea ce este corect. Asta nu înseamnă automat că este o anvelopă slaba. Dacă nu aţi rulat zeci de mii de kilometri şi nu aţi abuzat de accelerări şi frânări sau viraje luate la limită, veţi putea să o folosiţi fără probleme. Dar asta pentru că ştiţi foarte bine cum aţi mers cu ea, dacă aţi protejat-o, dacă aţi depozitat-o corespunzător şi dacă aţi întreţinut-o.

Atunci când cumpăraţi o anvelopă rulata, nu aveţi nicio informaţie în acest sens. Desigur, puteţi observa dacă profilul mai este adecvat şi veţi putea observa rapid şi când a fost produs acel pneu. Aceste două informaţii, chiar dacă importante, nu sunt singurele care trebuie luate în calcul. Vă puteţi trezi la un service de roti că este aproape imposibil să o echilibraţi sau, mai rău, că pneul respectiv este deformat. Deseori această defecţiune nu este foarte uşor vizibilă. Este suficientă chiar şi o abatere de jumătate de centimetru pentru ca acea anvelopă să fie numai bună de reciclat, dar nu de pus pe maşină. Odată montată, nu doar că nu va putea fi echilibrată dar la rulare veţi avea senzaţia că mergeţi pe un drum cu denivelări. Acele mişcări oscilante sus-jos nu vor produce doar un disconfort ocupanţilor maşinii dar vor duce şi la deteriorarea prematură a componentelor trenului de rulare de la bucşe şi articulaţii la arcuri, amortizoare şi elemente de direcţie.

Totodată veţi constata că deseori acele anvelope au o vechime de peste cinci ani. Materialele din care sunt construite anvelopele suferă şi ele procese de îmbătrânire. Acestea sunt amplificate şi de temperaturile ridicate şi se pot degrada şi în urma interacţiunii cu substanţe chimice cum ar fi benzina, uleiul, sau alţi compuşi petrolieri. Sunt defecţiuni pe care nu le veţi putea observa cu uşurinţă dar care-şi vor face simţite efectele neplăcute la scurt timp după montarea pneurilor pe vehicul.

În general, puţine persoane vând anvelopele sau roţile vechi deşi sunt în perfectă stare de funcţionare. Cel mai des veţi întâlni pneuri uzate, vechi, sau cu un grad de uzură destul de mare, cu o adâncime a profilului de maxim 5 mm. Sunt rare cazurile în care o persoană a vândut o maşină şi i-au rămas roţile de anul trecut. Poate doar acelea ar merita să fie cumpărate. Dar asta cu condiţia să aveţi certitudinea că au fost depozitate corespunzător.

Dar atâta timp cât nu ştiţi cum a fost folosită şi depozitată o anvelopă, riscul de a vă trezi cu un pneu compromis este foarte ridicat. O anvelopă pe care aţi cumpărat-o de nouă, pe care aţi utilizat-o corect şi aţi depozitat-o în condiţii corespunzătoare, va fi bună pentru mai mulţi ani şi zeci de mii de kilometri. Una pe care o luaţi de pe un site de anunţuri s-ar putea să vă ducă un sezon sau doar o zi. Nu aveţi de unde să ştiţi. Este posibil ca nici acela să nu ştie că a greşit când şi-a depozitat anvelopele de iarnă sprijinite în picioare de caloriferul din garaj într-o pată de ulei. Chiar nu i se va părea un detaliu important de menţionat. Şi de acolo vor începe problemele. Dar, cel mai probabil, veţi ajunge la un set de cauciucuri noi. Unele în care veţi avea încredere că vă vor duce în siguranţă peste 40,000 de kilometri. Iar la final, dacă faceţi calculele, veţi constata că este mai ieftin să cumpăraţi un set nou o dată la patru ani decât unul de ocazie în fiecare an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO