Info

(P) Parteneriat public-privat pentru realizarea de transportoare amfibii blindate în România

(P) Parteneriat public-privat pentru realizarea de...

Autor: Publicitate

03.08.2023, 10:51 7049

Grupul Uzinsider, unul dintre marii jucători autohtoni din industria grea, cu afaceri anuale de peste 70 mil. euro, intenţionează să-şi consolideze prezenţa pe piaţa de tehnică militară, în cadrul unor parteneriate public-private. Astfel, în perioada următoare, conducerea Uzinsider se va axa pe valorificarea oportunităţii de implicare a companiei Promex SA Brăila, membră a Grupului, în realizarea unui proiect de transportor amfibiu blindat, în colaborare cu Uzina Automecanica Moreni (UAM).

“Ce ne recomandă pentru un astfel de proiect? Dispunem de o infrastructură dezvoltată, de tehnologie, utilaje şi echipamente moderne, precum şi de personal foarte bine pregătit, astfel încât putem asigura producerea de subansamble şi chiar asamblarea produsului finit, dacă va fi cazul, la cel mai înalt nivel calitativ şi la preţuri competitive. Excavatoarele şi transportoarele blindate amfibii sunt produse oarecum similare, aşa că investiţiile necesare adaptării fluxului de producţie nu ar fi majore. În plus, fiind un grup integrat, anumite componente pot fi realizate, în paralel, în celelalte două unităţi de producţie ale noastre”, precizează Costică T. Mustaţă, managing director al Grupului Uzinsider.

În opinia conducerii Grupului amintit, pentru reuşita acestui proiect şi a altora similare, este nevoie de operaţionalizarea unui Program de stimulare a producţiei autohtone de tehnică militară şi de o lege a offset-ului funcţională, care să fie aplicată cu adevărat.

“Este momentul să repunem Moreniul şi implicit România pe harta înzestrării armatelor din flancul estic al NATO. Realizarea acestui transportor amfibiu blindat de care este mare nevoie în actualul context geo-politic poate constitui un prim pas pentru atingerea acestui deziderat şi un foarte bun exemplu de colaborare public-privată. Noi deţinem proprietatea intelectuală asupra produsului, însă nu-l putem realiza integral, aşa că există interes pentru colaborarea cu alte companii, aşa cum sunt cele din Grupul Uzinsider, acreditate NATO şi cu o bună reputaţie”, declară Corneliu Vişoianu, directorul general al Uzinei Automecanica Moreni. Potrivit şefului UAM, un astfel de proiect va conduce la dezvoltarea pe orizontală şi pe verticală a industriei. “Un transportor blindat are şi componente auto, hidraulice, pneumatice, de ochire, transmisiuni radio, electrice etc. Toate acestea pot fi făcute în România, sub coordonarea UAM, la un cost de producţie competitiv”, subliniază Corneliu Vişoianu.

Acest punct de vedere este susţinut şi de Alianţa Sindicatelor din Industria de Apărare şi Aeronautică (ASIAA). Nu mai departe de acum două luni, printr-un comunicat de presă, Alianţa solicita sprijinul autorităţilor pentru relansarea producţiei autohtone de tehnică militară. “Un program multianual dedicat industriei ar conduce nu numai la o bună dotare a forţelor armate, ci şi la rezolvarea unor probleme sociale cronice, prin crearea de locuri de muncă, inclusiv în zone defavorizate, şi prin îmbunătăţirea condiţiilor de lucru şi de salarizare ale personalului din domeniu. Unităţile de producţie din cadrul CN ROMARM SA deţin know-how-ul necesar punerii în operă a unor astfel de echipamente pentru industria de apărare”, apreciază Constantin Bucuroiu, preşedintele ASIAA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO