Info

Silvia Sticlea, country manager Nestlé România: Toate cele nouă divizii au fost pe plus în primele nouă luni din an. Suntem optimişti că 2022 va fi al nouălea an de creştere consecutivă pentru Nestlé România

Publi Interviu

Silvia Sticlea, country manager Nestlé România: Toate...

Autor: Publicitate

03.11.2022, 08:00 128

► Afacerile Nestlé în România au sărit anul trecut pentru prima dată pragul de 1 mld. lei după ce vânzările au crescut cu 10,5% versus 2020

► Gigantul elveţian Nestlé este unul dintre cei mai importanţi jucători din industria FMCG, fiind activ pe mai multe segmente ale pieţei de bunuri de larg consum, de la hrană pentru animale, la cafea şi de la dulciuri la alimente pentru copii

► Printre brandurile din portofoliul grupului se numără Nespresso, KitKat, Joe, After Eight, Maggi, Purina sau Nan.

 

• Cum a fost anul 2022 pentru businessul Nestlé? Îl consideraţi mai bun decât 2021?

Primele nouă luni ale anului 2022 au fost bune, am observat acest lucru şi din creşterea constantă de două cifre pe care am avut-o pe trimestre. Am avut o performanţă pozitivă pe toate cele 9 divizii ale Nestlé România, pe 7 dintre acestea creşterea a fost chiar de două cifre. Acest lucru ne face să fim optimişti că, per total, anul 2022 va fi unul bun, al nouălea an de creştere consecutivă pentru Nestlé România.

 

 Care au fost principalele provocări? Dar principalele motive de optimism?

Principalele provocări sunt legate de găsirea celor mai bune soluţii pentru menţinerea aprovizionării cu produsele noastre atât de îndrăgite de români de-a lungul întregului lanţ. În plus, trebuie să căutăm şi să găsim tactici pentru a răspunde adecvat comportamentului actual al consumatorilor şi shopperilor, şi anume atenţia sporită faţă de ceea ce cheltuiesc, reducerea consumului, dar păstrarea brandurilor preferate, îndreptarea spre promoţii sau alegerea altor branduri. În această perioadă un brand puternic şi iubit este foarte important, de aceea trebuie să creştem imaginea şi loialitatea faţă de brandurile noastre. Ce a fost admirabil, ca şi până acum, este rezilienţa echipei, adaptabilitea şi flexibilitatea manifestată în fiecare zi.

 

 În ce măsură v-a afectat inflaţia? Cu cât au crescut preţurile venite pe lanţ? Dar preţurile de la raft (pe varii categorii sau în medie)?

Aşa cum menţionam, anul acesta până acum am avut o evoluţie foarte bună pe toate categoriile noastre. Pentru primele 9 luni am avut o creştere totală de 11,1%.  

Creşterile de preţuri (materie primă, transport, energie etc) pe care le vedem în jurul nostru afectează pe toată lumea deopotrivă, producători, vânzători, consumatori. Nestlé are în portofoliu produse care sunt consumate zi de zi şi accesibile, şi facem toate eforturile posibile pentru ca produsele noastre să rămână accesibile şi să fie distribuite pe scară largă, să se găsească în toate magazinele.

Suntem încrezatori în puterea brandurilor noastre, în calitatea produselor noastre care sunt preferate şi alese de consumatori şi, de asemenea, în capacitatea noastră operaţională şi de execuţie.  

 

 Spuneaţi anterior că businessul va creşte în 2022. Dacă nu luăm în calcul inflaţia galopantă, cum este cifra de afaceri a Nestlé în România? Mai exact, cum a evoluat businessul în volum?

Creşterea a fost în ritmul preconizat pentru acest an, la fel şi cifra de afaceri, cu evoluţie pozitivă pe toate planurile.

 

 Ce aţi remarcat în ceea ce priveşte comportamentul de consum al românilor? S-a schimbat ceva deja sau contextul economic nu şi-a pus încă amprenta?

Conform unui studiu efectual în aprilie, cei mai mulţi consumatori români au declarat că sunt mai atenţi la cum îşi cheltuiesc banii, reducerea consumului în special gaz/electricitate, focus pe promoţii, precum şi reducerea cantităţilor de bunuri consumate în gospodării. În zona de bunuri de larg consum există două tipuri de acţiuni declarate: una predominantă de reducere a cantităţii consumate, dar cu păstrarea brandurilor preferate pentru anumite categorii de produse şi o alta mai mică de a face mutarea către alte branduri sau către promoţii (alimente de baza, HH products).

 

• Se mai resimte ceva efect al pandemiei în business şi, respectiv, în consum?

În primele luni ale anului se observă o mai mare frecvenţă de cumpărare versus anul 2021 şi un coş de cumpărături mai mare în valoare. Modul de lucru hybrid (lucru de acasă în alternanţă cu prezenţa la birou) care a început să fie destul de obişnuit în societate face ca unele obiceiuri de consum să se păstreze şi anul acesta.     

 

 Care au fost diviziile Nestle cu cea mai bună evoluţie în 2022? Dar la polul opus cele cu cea mai slabă? Sunt ele diferite faţă de perioada 2020-2021?

Toate cele 9 divizii ale Nestlé România au înregistrat creştere în primele 9 luni ale anului, 7 având creştere de două cifre. Printre acestea putem enumera: Nutriţie pentru copii, Hrană pentru animale de companie, Nespresso, Nestlé Health Science şi Cafea.

 

 GfK a anunţat că se observă deja un trend de downtrade în România, dar că sunt categorii ce par “imune” şi anume cafea şi mâncare pentru animale, ambele segmente pe care activaţi. Vedeţi fenomenul de downtrade în rest? Dar în aceste categorii? De unde vine diferenţa?

Divizia de hrană pentru animalele de companie a performat foarte bine atât în perioada pandemiei, cât şi în acest an. A avut o creştere constantă şi acest lucru ne arată preocuparea românilor atât pentru ei, cât şi pentru animalele de companie.

 

 Care sunt atu-urile Nestle în lupta cu o eventuala criză?

Într-o perioadă caracterizată de schimbări frecvente, mă bucur să conduc o echipă unită, puternică, ambiţioasă, care a demonstrat flexibilitate şi adaptabilitate pentru a dezvolta în continuare un business care aduce zi de zi în casele românilor produsele atât de îndrăgite de întreaga familie. Acesta este un prim atu. Al doilea fiind reprezentat de lista remarcabilă de parteneri pe termen lung pe care îi avem alături de noi. Şi un al treilea atu este reprezentat de angajamentul nostru faţă de români de a le îmbunătăţi calitatea vieţii şi bunăstarea întregii societăţi.

 

 Ce investiţii aveţi plănuite în perioada următoare? Despre ce sumă este vorba şi către ce vor merge banii?

Investiţiile noastre sunt în dezvoltarea de produse noi şi de branduri, în trainuirea echipelor şi în proiectele şi campaniile de responsabilitate socială, pe care le derulăm deja de ani buni în România şi vom continua să o facem şi în perioada următoare. Spre exemplu, acum în noiembrie urmează să plantăm 20.000 de salcâmi în judeţul Giurgiu alături de partenerii noştri de la Asociaţia Mai Mult Verde. Este deja al treilea an când facem plantări, în anii precedenţi am plantat 55.000 de puieţi de salcâm şi molid, care vor ajuta la regenerarea solului, la biodiversitate şi la atenuarea amprentei de carbon.

 

• Ce aşteptări aveţi pentru 2023? Credeţi că va veni o criză? Cu ce scenarii lucraţi pentru business?

Pentru 2023 ne dorim să continuăm creşterea, să lansăm noi produse şi să derulăm proiectele noastre educaţionale şi de sustenabilitate alături de partenerii strategici. Bineînţeles că mereu lucrăm cu mai multe scenarii şi, aşa cum am arătat şi în ultimii doi ani, vom fi la fel de agili, rezistenţi şi ne vom adapta la orice situaţie va fi să vină.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO