Lectii de business

ZF/First Bank - Lecţii de Business. Victor Gânsac, SafeTech Innovations: În fiecare ţară în care am intrat, am mizat pe echipe locale pentru că ele ştiu cel mai bine cultura de business a locului. Obiectivul este să devenim un producător de soluţii de securitate

30.06.2023, 00:07 Autor: Roxana Petrescu

Experienţa de angajat înainte de cea de antreprenor este importantă pentru că îţi permite să te acomodezi cu modul în care funcţionează un business, dar şi cu aşteptările unei echipe de management, loc pe care îl vei ocupa la rândul tău dacă faci pasul spre un business pe cont propriu. În rest, munca şi perseverenţa aduc mai tot timpul rezultatele dorite, spune Victor Gânsac, cel care în 2011 a lansat compania SafeTech Innovations, axată pe soluţii de securitate cibernetică.

SafeTech Innovations, listată la Bursa de Valori Bucureşti sub sim­bolul SAFE, cu birouri în Bucureşti, Londra şi Abu Dhabi, a terminat primul trimestru cu o cifră de afaceri de 6 milioane de lei, în creştere cu 129% comparativ cu primele trei luni din 2022, şi un profit net de 1,2 milioane de lei, plus 197% de la an la an. Anul trecut, compania a avut un business de 34,9 milioane de lei. Rezultatele pozitive înregistrate de companie în primele trei luni ale acestui an au fost determinate de creşterea continuă a solicitărilor pentru serviciile şi soluţiile de securitate ciber­netică furnizate de societate, tendinţă pe care Victor Gânsac a intuit-o în 2011, dar care s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani.

„Noi ne-am înfiinţat în 2011 şi de la început dorinţa a fost de a crea o companie în domeniul securităţii cibernetice. Prima activitate a fost furnizarea de servicii de consultanţă de securitate cibernetică“, a spus Victor Gânsac, preşedintele consi­liului de aministraţie şi CEO al Safetech Innovations, în cadrul unui nou episod al emisiunii Lecţii de Business, proiect editorial ZF realizat alături de First Bank.

„Eram în acel moment după nouă ani de corporaţie, dar felul meu de a fi este de a avea iniţiativă, de a construi, de a inova. Mi-am dorit mai multă libertate. Am făcut de la zero o companie care azi am ajuns la 50 de angajaţi şi este listată la bursă. La acel moment, piaţa era aproape inexistentă.“ Victor Gânsac spune că anii de corporaţie au fost extrem de importanţi, din punctul său de vedere experienţa ca angajat fiind utilă pentru oricine se gândeşte să facă pasul spre antreprenoriat.

„Recomandarea mea pentru cei care vor o carieră în antreprenoriat este să lu­cre­ze ca angajaţi o perioadă, să îşi ştie meseria, să ştie aşteptările managementului pentru că aceleaşi aştep­tări le vor avea şi ei. Cel mai important a fost faptul că îmi ştiam foarte bine meseria, domeniul, şi mi-am dorit ca ceea ce făceam în interiorul corporaţiei să fac pentru clienţii mei.“

Un an important în dezvoltarea SafeTech a fost 2015, când compania a lansat serviciul de monitorizare de secu­ritate cibernetică ce permite identificarea în timp real a pericolului pentru clienţi. Tot în 2015, compania a început dezvoltarea propriilor soluţii, ajungând acum la momentul promovării acestora.

„Jumătate din cifra de afaceri o avem din serviciile de consultanţă, iar cealaltă componentă a cifrei de afaceri este implementarea unor soluţii de securitate cibernetică.“

„În următorii ani, soluţiile dezvoltate de noi vor reprezenta cea mai importantă parte a cifrei de afaceri. Suntem într-un proces de transformare dintr-un furnizor de servicii de consultaţă într-un producător de soluţii de securitate cibernetică.“

Acest traseu a fost acompaniat de investiţii semnificative în cercetare şi dezvoltare, aceasta fiind o altă recomandare pe care Victor Gânsac le-o transmite celor care se gândesc la antreprenoriat.

„Anul acesta, noi avem 20% din buget pentru cercetare inovare, dar şi în dezvoltarea de competenţe.“

Listarea la Bursa de Valori a fost un alt moment important, decizia aducând resurse noi în companie, pentru a-i alimenta planurile de creştere, dar oferindu-i şi mai multă vizibilate, lucru care ajută, de exemplu, la atragerea de talente în cadrul echipei. Inserarea unui program prin care angajaţii au posibilitatea de a cumpăra acţiuni a fost un alt instrument de fidelizare, dar şi de a creşte implicarea echipei.

„Primele gânduri de listare au venit în 2018, când ne-am întâlnit cu un consultant specializat pe piaţa de capital. Ne-am dorit listarea pentru a susţine creşterea companiei. Pasul concret l-am făcut în 2020, iar în ianuarie 2021 eram listaţi pe piaţa AeRO. Încă de atunci am promis că vom veni pe piaţa principală, iar anul acesta în februarie am reuşit acest lucru.“

Listarea a fost însoţită de un obiectiv definit, ieşirea pe pieţele externe.

„Anul trecut am înfiinţat primul birou în Londra şi al doilea în Abu Dhabi, iar anul acesta în SUA. Am ales ca în fiecare ţară să atragem personal local care cunoaşte limba, dialectele şi cultura de business de acolo.“

Din 2022, piaţa serviciilor de securitate cibernetice este clar pe un trend de creştere, astfel că şi cererea pentru servicii de securitate, dar şi cea de soluţii de detecţie sunt pe un trend pozitiv.

„Îngrijorările cresc în mod continuu, dorinţa clienţilor este de a-şi proteja afacerile, aşa că cererea este tot mai mare. În acest context, ne dorim să ne consolidăm poziţia pe piaţa din România, a doua zonă este să devină funcţionale entităţile din afara ţării, iar al treilea obiectiv este să ne transformăm în producători de soluţii de securitate.“

 

Şase lecţii de business de la Victor Gânsac

 Lecţia 1: Înainte de a deveni antreprenor, lucrează ca angajat o perioadă. Cunoaşte-ţi bine meseria.

Lecţia 2: Este important să ştii aşteptările unui manager din postura de angajat pentru că mai departe, ca antreprenor, vei avea aşteptări similare.

Lecţia 3:  Obiectivul principal nu trebuie să fie banii, ci dorinţa de a construi o afacere.

Lecţia 4: În fiecare ţară în care am intrat, am mizat pe echipe locale pentru că ele ştiu cel mai bine cultura de business de acolo.

Lecţia 5: Pune bani în cercetare şi inovare.

Lecţia 6: Cu multă muncă şi perseverenţă vin rezultatele, pe toate planurile.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea First Bank