Media & Advertising

CNN a pierdut batalia audientelor in fata lui Fox News

10.01.2003, 00:00 18

Pantru ca a favorizat faptele in detrimentul comentariului, CNN a pierdut batalia audientelor. Deja a trecut un an de cand Fox News, canalul de stiri al lui Rupert Murdoch l-a detronat de primul loc din topul canelelor de stiri prin cablu.
In cursul lunii noiembrie 2002, audienta in prime time a stirilor canalului Fox a cunoscut o crestere de 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce audienta postului CNN scadea cu 31%.
Calomniat fara incetare de catre mijloacele de stanga americane pentru "conservatorismul"sau inca de la crearea sa in 1996, Fox News pare ca si-a refacut statutul initial, impunand atat republicanilor cat si democratilor o noua legitimitate jurnalistica si editoriala. "Comentariul de pe CNN are tendinta sa fie mai impartial si ... mai putin interesant", este de parere Leslie Gelb, presedinte al Council on Foreign Relations, un puternic centru de analiza din New York. Fox ofera "o gama mai completa de argumente diferite" despre subiectele de actualitate internationala, completeaza Leslie Gelb.
La baza succesului inregistrat de Fox News se afla faimoasele sale talk-show-uri foarte editorializate, cum ar fi "Hannity & Colmes" sau "O'Reilly Factor" care strang in fiecare seara cea mai importanta audienta a cablului, peste doua milioane de persoane, depasind chiar si celebra emisiune a lui Larry King de la CNN.
Pe platourile emisiunilor, nivelul decibelilor depaseste cu mult norma in vigoare in majoritatea retelelor (ABC, CBS si NBC). La aceste emisiuni formatul este aproape mereu acelasi: pentru fiecare subiect, animatorul se gaseste fata in fata cu doi invitasi, unul democrat, altul republican, iar apartenenta politica a acestora este in mod evident la vedere.
"Nimeni nu este reprezentat la centru. Dezbaterile se desfasoara in jurul punctelor de vedere cele mai extreme pentru a permite infruntarea, pentru ca mereu trebuie sa fie o emisiune mai buna sau cel putin sa stranga cat mai mult public", spune Mort Zuckerman, director al publicatiei saptamanale US News & World Report. In plus este stiut ca animatorul emisiunii, departe de a juca rolul de arbitru sau de moderator, este acolo pentru a incinge spiritele.
Astfel talk-show-ul editorializat a devenit una din principalele emisiuni ale canalurilor de stiri transmise prin cablu. In fata acestui fenomen, presa scrisa a trebuit sa se adapteze, pentru a nu plictisi publicul cu aceleasI stiri. "Informatia 24h/24 a schimbat natura presei scrise, care nu poate sa rivalizeze cu aceasta rapiditate de transmitere a informatiei. Pentru a nu repeta ceea ce publicul a vazut deja la televizor, ziarele insista mai mult asupra analizei, investigatiei, si sunt mai predispuse la comentariu", explica Zuckerman.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO