Media & Advertising

Mediafax Talks about Lobby: Transparenţa activităţii de lobby în dezbatere publică

Mediafax Talks about Lobby: Transparenţa activităţii...

Autor: Mediafax

16.01.2014, 16:13 379

Scopul conferinţei este să pună în dialog, într-o dezbatere publică interactivă, principalii actori din procesul activităţii de influenţare a deciziei publice şi să ofere noi abordări asupra desfăşurării optime a activităţii de lobby, în acord cu politicile şi bunele practici europene.

La dezbaterea publică vor fi invitaţi să participe decidenţi politici, reprezentanţi ai principalelor instituţii din România, profesionişti care activează în domeniul lobby, ONG-uri şi jurnalişti, precum şi experţi din instituţiile europene şi internaţionale.

"Legea lobby-ului a fost pe punctul de a fi adoptată în Camera Deputaţilor la pachet cu alte legi controversate în 10 decembrie 2013, fără prea multe dezbateri şi cu modificări substanţiale făcute netransparent în seara dinainte, în Comisia juridică. Din plen legea a fost retrimisă la comisie pentru reanalizare. Ulterior, presa a aflat că din lege au fost eliminate o parte din interdicţiile pentru politicieni de a se implica în activităţi de lobby şi au fost făcute şi alte modificări. Agenţia de presă Mediafax, care prin conferinţele organizate doreşte să mijlocească dialogul între autorităţi şi cei implicaţi într-un anumit domeniu, îşi propune şi de această dată să contribuie la elaborarea unei legislaţii mai bune, în acord cu cea internaţională, care să permită desfăşurarea unei activităţi de lobby profesioniste, benefice tuturor părţilor, precum şi economiei şi societăţii în ansamblu", declară Cristian Dimitriu, director editorial Mediafax Group.

"Pentru a avea o lege a lobby-ului care să promoveze transparenţa şi integritatea este nevoie de o consultare cât mai largă a tuturor actorilor interesaţi, pentru a obţine perspective concrete asupra direcţiei în care va merge reglementarea. Este foarte delicat şi greu să găseşti justa măsură în abordarea unei activităţi despre care se ştie încă foarte puţin în România şi unde există nenumăraţi actori implicaţi. Cu toate acestea există expertiză şi experienţă în instituţiile europene şi internaţionale, precum OECD şi Comisia Europeană, care trebuie să fie utilizată. De aceea, această dezbatere este şi un timp de reflecţie pe care îl propunem promotorilor actualei legi a lobby-ului, în încercarea de a atenua graba adoptării unui text care nu a fost dezbătut cu partenerii sociali", spune Laura Florea, preşedintele Asociaţiei Registrul Român de Lobby.

Dezbaterea va fi de asemenea un prilej pentru a familiariza publicul larg cu dimensiunile activităţii de lobby, cu actorii implicaţi şi cu utilitatea acesteia în contextul unei guvernări democratice.

Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania Mediafax face parte din Mediafax Group şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declaraţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă şi de distribuţie de comunicate de presă, anuare de specialitate, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct şi consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro. Mediafax organizează, începând din 2006, evenimente de business care vin în completarea informaţiilor de afaceri oferite zilnic companiilor. Prin seria de conferinţe Mediafax Talks (www.mediafaxtalks.ro), oamenii de afaceri au la dispoziţie un forum de dezbatere despre subiecte şi probleme arzătoare, precum şi o modalitate de dialog cu autorităţile.

Asociaţia Registrul Român de Lobby (ARRL) a fost înfiinţată în iunie 2010 şi are în prezent 14 membri, societăţi de consultanţă în domeniul afacerilor publice şi comunicare instituţională şi ONG-uri. ARRL a elaborat şi adoptat Codul de etică şi susţine Registrul de Transparenţă (www.registruldetransparenta.ro), registru public, online, deschis tuturor celor care desfăşoară activităţi de lobby, inspirat după cel constituit la Comisia Europeană şi Parlamentul European. Astăzi în registru sunt aproape 50 de organizaţii înscrise: consultanţi, ONG-uri, sindicate, asociaţii de afaceri, societăţi comerciale. O comisie etică independentă şi condusă de membri ai societăţii civile asigură respectarea codului de etică. Mai multe detalii gasiti pe: www.registruldelobby.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO