Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa muncii oferă peste 15.000 de poziţii entry-level, dar salariul de pornire este la jumătate faţă de 2008

Autor: Ana Raduta

31.05.2011, 13:43 424

"Sunt salariipe care oamenii au ajuns să le accepte pentru că înţeleg că nu esteo perioadă uşoară şi că angajatorii au de unde alege. Este absurdsă ceri mulţi bani, atunci când nu ştii să faci mare lucru", spuneIuliana Badea, director executiv în cadrul companiei de recrutareLugera & Makler.

Astfel,celor care până acum s-au plâns de blocajul existent pe piaţamuncii le-au crescut şansele să-şi găsească un loc de muncă, atâtavreme cât acceptă noile condiţii de angajare. Dacă în 2007 şi 2008erau situaţii în care un junior ajungea să câştige încă din primeleluni 500 de euro, în prezent acelaşi salariu se căştigă dupătrei-patru ani de experienţă.

Uncandidat care aplică pentru o poziţie de intrare trebuie să ştieîncă de la început că este puţin probabil să câştige mai mult de300-350 de euro, în cele mai bune cazuri. De cele mai multe ori, unsalariu de început este stabilit la un plafon de aproximativ 250 deeuro. După circa un an, salariul începe să crească, însă majorărilenu sunt exponenţiale, ci se încadrează în jurul unei marje de10%.

Salariimai mari primesc, în general, cei care se angajează în IT şi bănci,acolo unde sunt cei mai bine plătiţi angajaţi, dar şi atunci căndcandidaţii au un avantaj competitiv clar, cum ar fi cunoaştereaunei limbi străine rare.

De multeori, nici măcar o diplomă de studii în străinătate nu asigură însăun câştig cu mult mai mare.

Pentruaceşti bani, candidaţii trebuie să puncteze câteva aspecteimportante în CV-ul lor - să aibă studii superioare, să vorbeascămăcar o limbă străină şi să mai fi lucrat în domeniu între unu şitrei ani, adică să fie la primul sau la al doilea loc demuncă.

Cuaceste date, un tânăr s-ar putea angaja ca operator de date într-uncompanie de servicii externalizate, ca assistant manager, ofiţer defront office într-o bancă, administrator de reţea într-o companiede IT sau junior copywriter într-o agenţie de publicitate, acesteafiind câteva dintre poziţiile deschise în momentul de faţă decompanii.

Pesite-urile de recrutare sunt disponibile peste 15.000 de locuri demuncă entry-level, care se adresează candidaţilor cu o experienţăde cel mult trei ani în domeniu. În Bucureşti este cea mai variatăofertă, însă şi în oraşele din provincie se facangajări.

Băncile,companiile din sectorul serviciilor externalizate şi din comerţ aucele mai multe anunţuri, dar oportunităţi sunt şi pentru cei carevor să lucreze în IT, în publicitate sau marketing.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO