Mediafax.biz Exclusiv

Producătorul de vopsele Fabryo testează piaţa cu magazine de cartier

Producătorul de vopsele Fabryo testează piaţa cu magazine de cartier

Autor: Andreea Neferu

22.06.2011, 18:18 205

Investiţiaîntr-un astfel de magazin, unde se vor comercializa produse Fabryo,dar şi unelte şi echipamente pentru vopsit, se ridică la35.000-40.000 de euro, suprafaţa medie fiind de 150-180 de metripătraţi. În prezent, au fost deschise trei magazine în franciză înBucureşti, în zonele Pantelimon, Obor şi Lizeanu, însă până lasfârşitul anului reţeaua ar urma să se extindă şi în alte oraşe dinţară.

"Avem în plan să deschidem zece astfel demagazine în 2011, oraşele vizate fiind Braşov, Târgu- Mureş şiCluj-Napoca.Dejaîncă trei spaţii sunt identificate", spune Aliz Kosza, 50 de ani,una dintre cele mai cunoscute femei din top-managementul românesc,care conduce Fabryo.

Reţeaua va funcţiona în regim de magazine deproximitate, oferind produse pentru renovări de mică anvergură,francizatul având posibilitatea să aleagă nivelul preţurilorpracticate.

"Francizatul trebuie însă să respecteanumite standarde, printre care şi existenţa unei zone deconsultanţă, a unui automat de cafea şi apă", explicăKosza.

Fabryo a avut în 2009 afaceri de circa 35 demilioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor dela Registrul Comerţului. Deşi nu a oferit informaţii privindbusinessul de anul trecut, Kosza spunea la finalul lui 2010 căprimele nouă luni ale anului trecut au adus venituri similare celordin întreg anul 2009, însă în al patrulea trimestru afacerile aufost mai mici.

Materie primă mai scumpă

Unul dintre aspectele asupra cărora Koszaatrage atenţia este majorarea preţurilor materiilor prime folositeîn industria vopselelor, în condiţiile în care titanul s-a scumpitîn ultimul an cu 60%, răşinile cu 30%, iar găleţile din propilenă,în care sunt ambalate vopselele, cu 15%.

"Putem să ne aşteptăm în continuare lacreşterea preţurilor materiilor prime şi chiar la apariţia unorprobleme de aprovizionare în trimestrul al treilea", explică Kosza.Din acest motiv, Fabryo a majorat cu aproximativ 11% preţulproduselor în cazul cărora costul materiilor prime a avutimpact.

Compania estimează că anul trecut cota sa depiaţă pe segmentul de lacuri şi vopsele decorative s-a ridicat la24%, urmând ca anul acesta să crească până la 26%.

"Piaţa (de lacuri şi vopsele decorative -n.red.) a scăzutcumulat cu aproape 40% în anii de criză, ajungând anul trecut la149 de milioane de euro. De aceea facem investiţii, pentru acâştiga cotă pe o piaţă din ce în ce mai mică."

Buget de investiţii de 1,5 milioane deeuro

Fabryo are în plan investiţii de 1,5milioane de euro în 2011 în comunicare şi maşini decolorat.

Compania continuă şi anul acesta dezvoltareapunctelor de colorare, astfel că dacă la finalul lui 2010 existau600 de maşini de colorare, la sfârşitul lui 2011 ar urma să ajungăla 640. Pe de altă parte, numărul showroomurilor în care companiaFabryo este prezentă se ridică la 18.

Fabryo şi-a consolidat reţeaua dedistribuţie, ajungând în prezent la aproximativ 20 de parteneri,faţă de 38 câţi erau când Aliz Kosza a venit la conducereacompaniei, la începutul lui 2008. Compania are circa 330 deangajaţi.

Kosza, 50 de ani, este una dintre cele maicunoscute femei din top-managementul românesc şi a ocupat de-alungul timpului poziţii de top în companii din diverse industrii,precum Mol România (petrol) sau Orkla Foods România (bunuri de largconsum).

De asemenea, Kosza a mai lucrat şi în cadrulunor companii multinaţionale precum Procter&Gamble, Nestlé,Gilette, Johnson&Johnson sau Kraft.

Principalii competitori ai companiei pepiaţa de lacuri şi vopsele sunt Kober Piatra-Neamţ, PolicolorBucureşti, Deutek, Atlas Corporation sau Daw Benţa dinTârgu-Mureş.

Recent, şi omul de afaceri Daniel Guzu, carea fondat Fabryo, a intrat pe piaţa vopselelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO