Mediafax.biz Exclusiv

Revenirea pe creştere, ţinta noului şef al Renault Commercial

Revenirea pe creştere, ţinta noului şef al Renault Commercial

Autor: Bogdan Alecu

08.02.2012, 19:04 145

Spre comparaţie, la ediţiile de dinainte de 2010 programul se adresa exclusiv celor care deţineau un automobil mai vechi de zece ani, însă odată cu trecerea la noua formă a programului cu tichete valorice, acesta s-a "redirecţionat" şi către cei care nu aveau o maşină de casat.

"Anul trecut 45% din cei care au achiziţionat o maşină nouă în cadrul programului erau la primul automobil. Este o cifră care m-a şocat. În 2011Daciaşi Renault au reprezentat peste 50% din totalul vânzărilor din cadrul programului de casare. Având în vedere că pentru 2012 estimăm un program de casare similar cu cel de anul trecut, ne propunem ca şi anul acesta să ne menţinem la peste jumătate din totalul vânzărilor", a spus Thomas Dubruel şeful direcţiei comerciale a Group Renault România.

Dubruel, 48 de ani, a preluat la 1 septembrie 2011 funcţia de director general al Renault Commercial Roumanie, compania creată în vara anului trecut pentru a gestiona vânzările mărcilor Renault, Nissan, dar şi ale Dacia, care până în acel moment erau reprezentate direct prin compania Automobile Dacia.

Anterior Dubruel a deţinut funcţia de director de marketing al grupului Renault pentru regiunea Euromed, care include ţările din nordul Africii, dar şi România, Turcia şiBulgaria.

Principalul obiectiv al lui Dubruel la conducerea vânzărilorDacia, Renault şi Nissan vizează readucerea vânzărilor pe plus aleDaciaşi Renault pe o piaţă aflată în scădere continuă de cinci ani, dar şi îmbunătăţirea performanţei financiare a companiei.

La nivelul anului trecut vânzările Dacia au înregistrat un declin de 17% al vânzărilor faţă de anul anterior la aproape 28.400 de autoturisme, în timp ce Renault a scăzut cu 14% la puţin peste 7.200 de unităţi conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

"În primul rând doresc să consolidez poziţia de lider a celor două mărci şi să avem o creştere sănătoasă în piaţă. Acest prim obiectiv atrage după sine şi un obiectiv de performanţă financiară care decurge din evoluţia favorabilă a celor două mărci (...)", a declarat Thomas Dubruel.

Dacă Fabrice Cambolive, predecesorul său, a lansat în 2010 modelul Duster, primul SUV din istoria Dacia şi în prezent cel mai bine vândut din gama constructorului la nivel european, Dubruel va lansa în prima parte a acestui an monovolumul Lodgy, primul model Dacia care nu va mai fi asamblat la Mioveni, ci în Maroc, la Tanger.

Cu toate că unul dintre principalele avantaje ale modelelor Dacia era faptul că erau fabricate local, şeful direcţiei comerciale subliniază faptul că pentru client contează mai mult marca, şi nu unde este exact produs automobilul.

"Nu va fi o problemă pentru clienţii români că Lodgy nu va fi produs la Mioveni. Dacă ne uităm la majoritatea constructorilor, aceştia nu au uzine doar înţarade origine, ci în toată lumea, ceea ce însă nu afectează ADN-ul modelelor. Lodgy va avea acelaşi ADN Dacia ca şi Duster, dar va fi produs în afara României. Spre exemplu, cine se gândeşte la Audi TT ca la o maşină ungurească? Este produsă în Ungaria, dar are aceeaşi identitate Audi ca şi modelele produse înGermania", a declarat Thomas Dubruel.

În condiţiile în care în luna ianuarie a anului trecut s-au vândut aproape 4.400 de autoturisme în condiţiile în care piaţa a fost susţinută de programul "Rabla", pentru prima lună din acest an Dubruel se aşteaptă la rezultate mai scăzute, piaţa contând numai pe achiziţiile realizate de persoanele juridice.

"În ianuarie 2012 am văzut un gros al vânzărilor reprezentat în primul rând de persoanele juridice. Din acest motiv avem nevoie de un program «Rabla». Fără acesta piaţa ar fi foarte slabă. Vestea bună este că anul trecut piaţa pentru flote şi persoane juridice a crescut, ceea ce este o veste bună deoarece înseamnă că economia a dat semne de revenire", a spus Thomas Dubruel.

Unul dintre principalii factori care au determinat o scădere a vânzărilor de autoturisme de 11% în 2011 a fost în opinia şefului vânzărilor Dacia reducerea numărului de tichete emise de Ministerul Mediului de la 190.000 în 2010 la 120.000 anul trecut.

"Vânzările de maşini au scăzut anul trecut deoarece au fost mai puţine tichete în piaţă, de unde şi creşterea procentului persoanelor juridice faţă de cele fizice. Anul acesta în continuare ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor de flote, dar piaţa are nevoie în continuare de programul «Rabla», altfel nu se va depăşi nivelul de 100.000 de autoturisme. Dacă anul trecut am fi avut tot 190.000 de tichete «Rabla», am fi avut o creşere şi nu un nou declin",a spus Dubruel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO