Mediafax.biz Exclusiv

Rocadă în industria auto: Skoda Octavia a devenit maşina cu cele mai mari vânzări

Rocadă în industria auto: Skoda Octavia a devenit maşina cu cele mai mari vânzări

Autor: Bogdan Alecu

11.08.2011, 18:54 878

Cu vânzări de 2.000 de unităţi în această perioadă, în scădere cu 4% comparativ cu primele şase luni ale anului 2010, Skoda Octavia a câştigat bătălia cu modelul Renault Clio (care include şi vânzările sedanului Symbol) care a deţinut supremaţia în industrie anii trecuţi.

Analiza ZF, care a luat în calcul numai modelele importate, mai arată că cel mai bine vândută versiune în cazul Octaviei nu a fost însă cea de bază cu motor pe benzină, ci versiunea diesel de 1,6 litri TDI al cărei preţ porneşte de la aproape 15.700 de euro (cu TVA inclusă) şi care a fost lansată în versiunea actuală în a doua parte a lui 2008. Versiunea de bază are un preţ de pornire de 12.150 de euro.

De altfel, în topul celor mai bine vândute zece autoturisme de import modelele scumpe au fost cele care au urcat în clasament, în detrimentul celor ieftine, potrivit unei analize realizate de ZF pe baza datelor APIA.

Jucătorii din piaţă sunt de părere că nu este neobişnuit ca modele mai scumpe să le înlocuiască pe cele mai ieftine în fruntea clasamentului.

Spre exemplu, atunci când Dacia a oprit producţia modelului Berlină (în 2004, atunci când a intrat în producţie Loganul), clienţii s-au orientat către maşini mai bine echipate şi cu tehnologie "la zi".

"Evoluţia pieţei în prezent este similară cu cea din momentul în care Dacia a lansat Logan şi a oprit producţia la Berlină. Cu cât sunt din ce în ce mai multe maşini moderne pe piaţă, se creează noi aşteptări şi clientela este mai educată şi doreşte un automobil tot mai bun", a spus Alin Tapalagă, şeful Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO