Mediafax.biz Exclusiv

Stefanel renunţă la magazinul de pe Calea Victoriei, primul simbol al capitalismului de după ’90

Autor: Cristina Rosca

12.04.2011, 20:01 24

Stefanel, primul brand străin care a pariat peRomânia la începutul anilor '90, va închide în luna mai a acestuian magazinul de pe Calea Victoriei, inaugurat în 1991 în urma unuicontract de închiriere pe 20 de ani semnat cu firma Universal,controlată indirect în prezent de oamenii de afaceri Puiu Popoviciuşi Radu Dimofte.

În momentul intrării pe piaţalocală a brandului Stefanel, niciun alt brand de modă străin nu îşifăcuse curaj să se uite măcar către România. A fost nevoie de 15-20de ani pentru ca nume precum Zara sau H&M să intre pe piaţalocală. Ultimul intrat, brandul suedez H&M, venit la distanţăde două decenii faţă de Stefanel, marchează începutul unei noiere.

Dacă în '91 Stefanel deveneasimbolul capitalismului românesc, în 2011 H&M marcheazăînceputul erei hainelor ieftine, a volumelor mari de vânzări şi asupremaţiei mallurilor.

"Magazinul în care îşi desfăşoarăactivitatea brandul Stefanel va fi închis în luna mai 2011 caurmare a încetării dreptului de utilizare a imobilului situat înBucureşti, Calea Victoriei, nr. 81-83, sector 1. SC Universal SA aîncheiat un contract de închiriere pentru acest spaţiu începând culuna iunie 2011", au spus reprezentanţii Universal, proprietarulspaţiului, care nu au dat însă detalii despre noul chiriaş.Potrivit unor surse din piaţă, locul magazinului Stefanel va filuat de retailerul britanic de lux Burberry, care va fi adus însistem de franciză de fondul de investiţii Global Eye.

Reprezentanţii Stefanel confirmăînchiderea magazinului şi anunţă relocarea acestuia, însă nu daudetalii despre noul spaţiu unde acesta va fi amplasat.

Cu zece magazine în prezent,Stefanel are vânzări anuale în jurul a 5,5 milioane de euro înRomânia, adică o medie de 550.000 de euro/ magazin, de câteva orimai mică decât a unui brand de volum precum H&M, unde vânzăriletrec de 3 milioane de euro/unitate.

Cu toate acestea, clientulStefanel lasă în medie 2.000 de euro pe sezon pe produse cumpăratedin magazin, în timp ce bonul mediu de casă cuprinde cel puţin 3produse.

"Îmi pare rău că se închide magazinulStefanel de pe Calea Victoriei. Acesta este un brand care a crescutca imagine în timp", spune Cristina Bâtlan, acţionar în cadrulproducătorului de pantofi şi genţi Musette.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO