Pensii private

Reclama de 41 mil. euro la pensiile private in prima luna

29.10.2007, 19:30 14

Companiile de administrare a pensiilor private au investit 40,8 milioane de euro (rate card) in promovarea acestor produse financiare, in prima luna de vanzare a acestora, conform datelor furnizate ZF de agentia de monitorizare Alfa Cont.
Sumele nete sunt in realitate mai mici decat valoarea rate-card, reprezentand aproximativ 10-15 milioane de euro, conform estimarilor companiilor de pe piata. Cu alte cuvinte, companiile de administrare au investit cel putin 12 milioane de euro net in promovarea pensiilor private, batalia pentru clienti fiind acerba in aceasta perioada.
Televiziunea fost mediul preferat de comunicare al companiilor de pensii, aceasta concentrand peste 90% din totalul cheltuielilor rate card, adica 37,8 mil. euro. Restul de 3 milioane de euro au ajuns in ziare, reviste si radio, arata datele comunicate de Alfa Cont. Pe TV, spoturile de promovare a pensiilor private au fost difuzate de aproape 17.400 de ori in prima luna. Spre comparatie, pensiile private au avut 1.166 de aparitii publicitare in presa scrisa si 1.870 de spoturi pe radio.
Conform acelorasi informatii, cel mai mare investitor in publicitate in prima luna a fost BCR Fond de Pensii, care a cheltuit peste 5,9 mil. euro (rate card). Pe locul doi se situeaza ING Fond de Pensii, cu 4,4 mil. euro (rate card), iar pe trei - Generali, cu 4 mil. euro (rate card). Aceste trei companii au cheltuit impreuna 35% dintre toate investitiile in publicitate realizate de cei 17 administratori.
Investitiile in publicitate au fost masive inca din prima saptamana de vanzare a pensiilor private, valoarea acumulata atunci fiind de 10 mil. euro, potrivit datelor Alfa Cont. Datele furnizate de compania de monitorizare nu includ insa costurile publicitatii outdoor, ale celei pe internet si in alte medii de comunicare.
Potrivit datelor oficiale comunicate de Comisia de Supraveghere a Pensiilor Private (CSSPP), in prima luna au aderat deja la fondurile de pensii peste 1,14 milioane de clienti. Aceleasi informatii arata ca doar doi dintre cei trei mari investitori in publicitate in prima luna de vanzare au ocupat un loc in primele cinci companii de administrare dupa numarul de clienti atrasi.
Cele mai mari cinci companii au atras, potrivit acestor informatii, aproape 990.000 de clienti in prima luna, adica mai mult de 86% din totalul pietei. Doua companii nu au reusit sa semneze inca niciun contract in prima luna. In plus, inca un fond s-a alaturat celor 17 deja autorizate, ducand numarul total al jucatorilor la 18.
Campania initiala de vanzare a pensiilor private obligatorii (pilonul II) dureaza pana pe 17 ianuarie 2008, aceasta fiind data-limita pana la care salariatii cu varsta sub 35 de ani trebuie sa-si aleaga un fond de pensii de pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO