Politică

Basescu critica mentinerea de catre Anglia a vizelor pentru romani

11.07.2006, 19:36 23

Presedintele Traian Basescu a declarat ieri ca discutiile din Senatul SUA, referitoare la posibila ridicare a vizelor pentru cetatenii romani, sunt binevenite, insa Romania s-ar astepta la o reactie mai rapida, in acelasi sens, din partea Angliei. "Prezenta noastra in Irak nu este legata de vize, ci rezulta din obligatiile stipulate in Rezolutia 1483 a Consiliului de Securitate al ONU. Ne preocupa faptul ca, in timp ce cetatenii americani nu au nevoie de viza pentru a veni in Romania, cetatenii romani au nevoie pentru a merge in Statele Unite", a spus Basescu, legandu-se de dezbaterile din Senatul american la Legea Imigratiei. "Pana dincolo de Ocean, avem un stat in Europa care inca impune vize pentru cetatenii romani. Ne-am astepta la o reactie mai rapida din partea Angliei pentru rezolvarea problemei vizelor", a mai spus Basescu. Basescu a facut aceste declaratii dupa intalnirea avuta la Cotroceni cu presedintele ceh Vaclav Klaus. Cei doi presedinti au fost intrebati cum comenteaza si ce asteptari au de la discutiile care au loc, in prezent, in Senatul SUA, cu privire la posibilitatea ridicarii vizelor pentru cetatenii celor doua state, ale caror trupe se afla in Irak. Klaus a spus ca Cehia respecta "100%" dreptul fiecarei tari, inclusiv SUA, de a-si stabili regimul de vize, insa a mentionat ca acest regim nu poate fi influentat de numarul de contingente militare aflate pe teatrele de operatii de pe mapamond. Reprezentantii Ambasadei Marii Britanii la Bucuresti au afirmat ieri ca nu a fost luata inca o decizie asupra momentului eliminarii vizelor, dar ca acest lucru se va intampla inainte de aderarea Romaniei la UE.